Samochody na służbie: Opel Insignia Sports Tourer

Policyjne radiowozy mają przede wszystkim służyć zatrzymywaniu przekraczających przepisy kierowców. Czasami stróże prawa muszą udać się w pościg za piratem drogowym, dlatego solidna dawka koni mechanicznych pod maską jest niezbędna. Schludny i agresywny wygląd auta wzbudza respekt wśród przestępców. Jeśli weźmiemy pod uwagę te czynniki, to wybór niemieckiej policji wydaje się być strzałem w dziesiątkę.

opel-insignia-sports-toureropel-insignia-sports-tourer
Piotr Mazanek

Policyjne radiowozy mają przede wszystkim służyć zatrzymywaniu przekraczających przepisy kierowców. Czasami stróże prawa muszą udać się w pościg za piratem drogowym, dlatego solidna dawka koni mechanicznych pod maską jest niezbędna. Schludny i agresywny wygląd auta wzbudza respekt wśród przestępców. Jeśli weźmiemy pod uwagę te czynniki, to wybór niemieckiej policji wydaje się być strzałem w dziesiątkę.

Do końca bieżącego roku niemieckie ulice będą patrolowane przez policyjne Ople Insignia Sports Tourer. Nasi zachodni sąsiedzi zamówili aż 800 sztuk nowych radiowozów, jednak tylko 100 z nich trafi do użytku w listopadzie i grudniu. Pozostała część pojazdów trafi do służby w pierwszych miesiącach 2011 roku.

Obraz

W informacji prasowej nie podano wybranych opcji napędowych. Skrajnym wyborem byłaby jednostka najsłabsza, czyli Twinport ECOTEC. Czterocylindrowa maszyna o pojemności 1,6 l generuje moc 115 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 155 niutonometrów przy 4000 obrotów na minutę.

Najmocniejsza alternatywa to Turbo ECOTEC o większym litrażu - 2,8. Sześć cylindrów we współpracy z turbodoładowaniem daje moc 325 koni mechanicznych oraz moment obrotowy 435 niutonometrów przy 5250 obrotach na minutę.

Zagraniczne komisariaty dość często zamawiają samochody z wyższej półki. Prym w tej kwestii wiodą Amerykanie wespół z Włochami. Oni ścigają przestępców w radiowozach z logo Lamborghini i żaden pirat drogowy nie ma z nimi szans. W Polsce kupowanie aut przez policję często spotyka się z krytyką społeczeństwa i stan policyjnych garaży jest, jaki jest.

Może warto wziąć przykład z niemieckich kolegów i również na nasze drogi wprowadzić nowe, solidne i mocne samochody, które byłby w stanie przeciwdziałać wykroczeniom na drodze? Macie jakieś propozycje konkretnych modeli, które chcielibyście zobaczyć na krajowych autostradach?

Źródło: Autoevolution

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy