Sébastien Ogier po raz trzeci z rzędu wygrywa Rajd Wielkiej Brytanii 2015

Trzeci i ostatni dzień rywalizacji w końcowej rundzie WRC, Rajdzie Wielkiej Brytanii, przebiegł dość spokojnie i bez większych sensacji. Nie zaszły też większe zmiany w klasyfikacji generalnej.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Red Bull Content Pool
Marcin Łobodziński

Zwycięzcą, całkiem spodziewanie i też zasłużenie został Sébastien Ogier, który dziś oddał pole do popisu swojemu pechowemu partnerowi Jari-Mattiemu Latvali. Fin po wielu problemach w trakcie dwóch dni rajdu wygrał wszystkie odcinki specjalne dzisiejszego etapu. Pozycje utrzymał Kris Meeke i choć Dani Sordo oraz Hayden Paddon awansowali dzięki odpadnięciu Otta Tanaka, to Citroën utrzymał drugie miejsce w klasyfikacji generalnej producentów. Awansował również Robert Kubica.

Polacy dziś jechali bardzo szybko, ale z pewnymi obawami. Po pierwsze Fiesta miała zdarte opony już po pierwszej próbie, po drugie, przejazd przez głęboką wodę spowodował chwilowe wyłączenie się alternatora. Mimo to na dwóch ostatnich oesach nasza załoga popisała się odpowiednio 2. i 3. czasem tym samym zdobywając jeden punkt za Power Stage. Ostatecznie zakończyli Rajd Wielkiej Brytanii na 9. miejscu.

Warto odnotować, że Kubica i Szczepaniak to nie jedyni Polacy w tym rajdzie. Jarosław Kołtun z Ireneuszem Pleskotem jechali Fiestą R5 i zajęli 17. miejsce w generalce oraz 5. w WRC2. Hubert Ptaszek i Kamil Kozdroń nie mieli już takiego szczęścia jadąc Fabią R5. Zajęli 32. miejsce w klasyfikacji generalnej oraz 12. w WRC2. Zwycięzcą w klasie drugiej został mało znany Fin Teemu Suninen pilotowany przez doskonale znanego Mikko Markkula, który w ostatnich latach pracował z Andreasem Mikkelsenem oraz Juho Hanninenem. Finowie jadąc leciwą już Škodą Fabią S2000 zajęli 11. miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Wielkiej Brytanii.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam