WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Rywal Moby Dicka – Switzer Panamera Turbo P680 (2011)

Firma Switzer zbudowała konkurenta dla Moby Dicka. Nie chodzi tu jednak o słynny wóz wyścigowy z 1978 roku, a o Porsche Panamerę Turbo w wersji Moby Dick zbudowanej przez Edo Competition.

Obraz
Olgierd Lachowski
Obraz

Moby Dick przygotowany przez Edo Competition to najmocniejsza dostępna na rynku Panamera Turbo po tuningu. Wóz ma aż 750 KM mocy i potrafi osiągnąć prędkość większą niż 340 km/h (ograniczona elektronicznie właśnie do 340 km/h).

By produkt Switzera mógł konkurować z autem Edo Competition, tuner musiał znacząco zwiększyć moc silnika seryjnego samochodu. Dokonał tego za pomocą nowych turbosprężarek, wydajniejszej międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego oraz nowego oprogramowania motoru.

Obraz

A sam silnik to oczywiście widlasta „ósemka” z bezpośrednim wtryskiem paliwa o objętości skokowej 4,8 l, który seryjnie ma moc 500 KM.

Teraz, po przeróbkach, jednostka napędowa ma mocy znacznie więcej, bo 689 KM, ale jeszcze bardziej imponująco wygląda wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi 970 Nm!

Tuner zrezygnował z modyfikacji podwozia uznając najwyraźniej, że już jest wystarczająco dobre. To samo tyczy się zresztą karoserii Porsche, która pozostała w nienaruszonym stanie.

Obraz

Switzer Panamera Turbo P680 może się pochwalić bardzo dobrymi osiągami. Dzięki dwusprzęgłowej zautomatyzowanej 7-biegowej skrzyni biegów oraz napędowi na obie osie przyspieszenie auta od 0 do 96 km/h wynosi zaledwie 3,50 s.

Nieograniczona żadnymi elektronicznymi „kagańcami” prędkość maksymalna to 215 mil na godzinę, czyli 346 km/h.

Za tuning silnika Switzer Performance żąda zaledwie 15 520 euro – nie jest to cena wygórowana za takie osiągi.

Konkurencja

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: V8, M48.70
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 689 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 143,36 KM/l (seryjny – 104,04 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 970 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 19″
  • Koła tylne: 10,0 x 19″
  • Opony przednie: 255/45 R 19
  • Opony tylne: 285/40 R 19

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 2045 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,97 kg/KM (seryjny – 4,09 kg/KM)
  • Długość: 4970 mm
  • Szerokość: 1931 mm
  • Wysokość: 1418 mm
  • Rozstaw osi: 2920 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-96 km/h: 3,50 s
  • Prędkość maksymalna: 346 km/hblock position=\inside7744/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej