Ruszyła produkcja Škody Scali. Auto niebawem zastąpi Rapida

Pierwszy egzemplarz Scali już wyjechał z fabryki Škody i pojechał do odbiorcy. Najnowszy kompakt czeskiej marki może zmienić układ sił w gamie modelowej.

W fabryce Scale są już na taśmie, choć nie znamy jeszcze oficjalnych cenW fabryce Scale są już na taśmie, choć nie znamy jeszcze oficjalnych cen
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Przypominam, że Škoda Scala to auto kompaktowe, które po części zastąpi oferowanego do niedawna Rapida Spaceback i uzupełni gamę modelową o klasycznego hatchbacka, jakim z pewnością nie jest Škoda Octavia. Będzie więc stanowił klasyczną propozycję w segmencie C, konkurując z tańszymi modelami jak Opel Astra czy Ford Focus, a także Fiat Tipo. To dla Škody dobrze, bo właśnie w segmencie C mają sporo do nadrobienia jeśli chodzi o odbiorców indywidualnych, a też nie w każdej flocie Octavia jest autem odpowiednim - zwłaszcza, że Scala może być tańsza.

Auto zbudowano na platformie MQB-A0 z rozstawem osi wynoszącym 2649 mm, obszernym wnętrzem i nie mniej obszernym bagażnikiem o pojemności 467 litrów. Wspomnę tylko, że platformy tej użyto do budowy Seata Ibizy i Volkswagena Polo, więc po części Scala jest pochodną segmentu B – jak Rapid. Z kolei dzięki temu, samochód ma być wyjątkowo w swojej klasie lekki.

Na liście wyposażenia są systemy wsparcia kierowcy takie, jakie stanowią już wyposażenie współczesnych, nowoczesnych kompaktów. W tym również w pełni diodowe reflektory.

Auto jest oferowane w trzech wariantach silnikowych. Benzynowe jednostki stanowią litrowy TSI o mocy 115 KM oraz 1,5-litrowy TSI o mocy 150 KM. Diesel to 1.6 TDI o mocy 115 KM.

Polskie ceny i specyfikacje poznamy w niedługim czasie.

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam