WAŻNE
TERAZ

Trump zareagował ws. dronów nad Polską

Ruf SCR nareszcie oficjalnie. To nowoczesne auto, choć na takie nie wygląda

Ruf to niemiecki specjalista od Porsche, który poświęcił ponad 4 lata na rozwój projektu SCR. Tak powstał wyjątkowy pojazd, który łączy nowoczesne rozwiązania techniczne z klasycznie wyglądającym nadwoziem. Nie jest jednak restomodem, lecz autem stworzonym praktycznie od podstaw.

964 to jedna z piękniejszych generacji 911. Nic dziwnego, że Ruf się nią inspirował.964 to jedna z piękniejszych generacji 911. Nic dziwnego, że Ruf się nią inspirował.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Bazą i najważniejszym elementem projektu SCR jest oczywiście nadwozie. Choć wygląda ono niemal identycznie jak Porsche 911 generacji 964, w rzeczywistości stworzono je od podstaw z włókna węglowego.

Poza materiałem użytym do budowy, karoseria wyróżnia się również licznymi wzmocnieniami i klatką bezpieczeństwa, skrzętnie ukrytą w konstrukcji pojazdu. Choć wnętrze trudno nazwać spartańskim - mamy tu skórę i kraciaste wstawki - wyposażenie zredukowano do minimum. Dzięki temu udało się osiągnąć niską masę własną, która nie przekracza 1250 kg.

W połączeniu z napędem o mocy 510 KM jest to naprawdę szybkie auto. Wrażenie robi też maksymalny moment obrotowy na poziomie 470 Nm. Warto wspomnieć, że takie wyniki uzyskano z 4-litrowego, wolnossącego silnika.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Napęd trafia oczywiście na tylną oś za pośrednictwem klasycznej, 6-stopniowej przekładni manualnej, która dodaje SCR-owi surowego charakteru. Dokładne osiągi nie są znane, ale Ruf nie ukrywa, że to auto przeznaczone do szybkiej jazdy, niekoniecznie po drogach publicznych, choć oczywiście nie zabraknie niezbędnej homologacji.

Cena na razie pozostaje nieznana. Tak samo jak terminy pierwszych dostaw do klientów. Biorąc jednak pod uwagę inne dzieła tego producenta, spodziewamy się wysokich kwot na poziomie 1,5-2 mln euro.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/10] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km