RSI Chrysler Viper SRT-10 ACR Twin Turbo Race (2013)

Specjalizujące się w tuningu Viperów Racing Solutions właśnie zaprezentowało nowe auto z pakietem Twin Turbo Race. Na paliwie wyścigowym maszyna ma aż 1350 KM na tylnych kołach!

Obraz
Olgierd Lachowski

Chrysler wprowadził na rynek nową markę, w ramach której produkuje nowego Vipera. Auto trzeciej generacji (według amerykańskiej numeracji to maszyna piątej serii) jest już wytwarzane od jakiegoś czasu.

Tunerzy przygotowują już rozwiązania zwiększające osiągi nowego Vipera, ale najwyraźniej nie słabnie zainteresowanie starszym wozem. Przykładem jest ten biały Chrysler z podwójnie turbodoładowaną jednostką napędową.

Obraz

Wersja ACR była topową odmianą Vipera. Wprawdzie nie rozwijała większej mocy niż zwykła wersja, ale była nieco lżejsza, a do tego miała dość rozbudowany pakiet aerodynamiczny i ustawione na nowo zawieszenie. To czyniło z ACR auto wyraźnie szybsze na torze od normalnego Vipera.

Pod długą maską Vipera znajduje się widlasty 10-cylindrowy o objętości skokowej 8,4 l. Prosta konstrukcyjnie jak cep jednostka napędowa ma układ rozrządu z jednym wałkiem w kadłubie i dwoma zaworami na każdy cylinder.

Gdy silnik obchodził się bez doładowania (czyli w seryjnej konfiguracji), miał moc 608 KM przy 6100 obr./min i maksymalny moment obrotowy o wartości 759 Nm przy 5000 obr./min. Teraz jego osiągi są znacznie lepsze. Wszystko to kwestia wielu zmian poczynionych wokół motoru i w nim samym.

Obraz

Wał korbowy został przeszlifowany i ponownie wyważony, wstawiono nowy wałek rozrządu i wytrzymalsze tłoki. Wytrzymalsze są również łożyska główne i korbowe. Benzyna jest podawana przez zupełnie nowy układ paliwowy z większymi pompami, wydajniejszymi wtryskiwaczami.

Wszystko zrobione zostało pod turbodoładowanie. W zasadzie to nie wszystko, co zrobiono. Są jeszcze nowe głowice z większymi gniazdami zaworowymi i cały system turbodoładowania z dwiema turbosprężarkami (dostępne dwie odmiany), intercoolerami oraz zaworami blow off i wastegate.

Obraz

Po tych wszystkich modyfikacjach V-dziesiątka ma generuje moc tak wielką, że na kołach jest dostępne ponad 1000 KM. To wszystko na 93-oktanowej benzynie. Z kolei po zalaniu paliwa wyścigowego moc na kołach rośnie aż do 1350 KM!

Nim wszystkie konie mechaniczne trafią na koła, przechodzą przez manualną 6-biegową skrzynię biegów, która też jest zmodernizowana. Moc jest doprowadzana do niej przez 3-tarczowe kompozytowe sprzęgło. Przełożenia wysokich biegów zostały zmniejszone, co przekłada się na większą prędkość maksymalną. Pomiędzy półosie mechanicy wstawili przekładnię główną z mechanizmem różnicowym o zwiększonym tarciu.

Obraz

Kompletny tuning kosztuje prawie 75 000 dolarów, przy czym tylko ułamek tej ceny to takie dodatki jak dywaniki z logo Racing Solutions. Są one jednak zupełnie nieistotne przy zmianach poczynionych przy silniku. Szkoda tylko, że RSI nie zmierzyło osiągów drogowych żmii.

Dane techniczne

  • Typ: V10, 90supp/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 8382 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna na kołach: 1000 KM lub 1350 KM
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
  • Koła przednie: 10,0 x 18”
  • Koła tylne: 13,0 x 19”
  • Opony przednie: 295/30 R 18
  • Opony tylne: 345/30 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1552 kg
  • Stosunek masy do mocy: poniżej 1,55 kg/KM lub poniżej 1,15 kg/KM
  • Długość: 4460 mm
  • Szerokość: 1910 mm
  • Wysokość: 1209 mm
  • Rozstaw osi: 2510 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |

Źródło: Racing Solutions

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy