Ron Dennis pragnie dominacji McLarena jak w 1988 roku

Szef McLarena Ron Dennis marzy o współpracy z Hondą na takim poziomie jak miało to miejsce w sezonie 1988, kiedy to brytyjska stajnia kompletnie zdominowała F1.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. McLaren
Marcin Łobodziński

W sezonie 1988 Ayrton Senna i Alain Prost zdominowali Formułę 1 do tego stopnia, że nie wygrali tylko jednego wyścigu. Nikt do tej pory nie zdominował mistrzostw konstruktorów w takim stopniu. Zespół McLaren zdobył tylko 2 punkty mniej niż wszystkie pozostałe. Wówczas kierowcy jeździli bolidem MP4/4 napędzanym silnikiem Honda 1,5 litra V6 turbo.

Bardzo późno zakończyliśmy prace nad bolidem na sezon 1988. Wtedy nie było żadnych ograniczeń jeśli chodzi o testy. Gdy przybyliśmy na Imolę, wszystkie inne zespoły zdążyły już zaprezentować swoją konkurencyjność. Na trzecim pomiarowym okrążeniu nasz samochód był już o sekundę szybszy od wszystkich innych konstrukcji, które jeździły po torze całymi dniami. Pod koniec testów, nasza przewaga wynosiła już dwie sekundy. To co osiągnęliśmy wtedy i to, co udało się osiągnąć w tym roku naszemu rywalowi Mercedesowi, jest naszym celem na przyszłość.wspomina i życzy sobie Ron Dennis.

Obraz
© fot. McLaren

Chwalił również zaplecze techniczne i logistyczne Hondy, zaangażowanie i osiągi silnika, który zadebiutuje w przyszłym roku na torach Formuły 1: *Trudno opisać jak bardzo imponująca jest placówka Hondy w Sakurze. Zamiast mówienia o budynkach, najlepszą metodą przybliżenia jej wyjątkowości będzie przybliżenie geografii Sakury. Jedzie się do niej dość długo. Z Tokio jedną godzinę szybką koleją. Powstała na dziewiczej ziemi, więc to wspaniały ośrodek. Przez znaczną odległość od Toko, większość pionu technicznego musiała jednak podjąć decyzję o przeprowadzeniu się wraz ze swoimi rodzinami w nowy region. Takich decyzji nie podejmuje się łatwo.

Na tym przykładzie możecie zobaczyć zaangażowanie i determinację grupy inżynierów i złożoność fabryki. Mają na przykład bardzo imponujące pomieszczenie „kontroli misji” – mamy u siebie takie w Woking. Zespół techniczny i inni pracownicy mogą w nim usiąść, oglądać i brać udział w każdym aspekcie wyścigu niezależnie od tego w jakiej części świata jest on rozgrywany. Oczywiście w Japonii mamy do czynienia z różnicą czasu, to bardzo istotną kwestią. Tak więc przygotowano budynek, w którym pięćdziesiąt osób może spać i restaurację, w której mogą się posilić. Pracownicy mogą być na miejscu, być w formie na wyścig. Tego typu detale i zaangażowanie są lepszym wyznacznikiem niż powiedzenie, że ktoś ma 30 najnowszych i najlepszych siłomierzy.*

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił