Rolls-Royce Cullinan w skali 1:8 wygląda jak prawdziwy i ma kokpit wykończony drewnem

Rolls-Royce będący producentem najbardziej luksusowego SUV-a na świecie, Cullinana, wystartował z programem budowy modeli w skali 1:8. Chętni klienci będą więc mogli nabyć pomniejszony odpowiednik, który w 100-procentach będzie odzwierciedlał ich prawdziwe auto.

Wygląda jak prawdziwy. W kwestii prezencji w 100-procentach odpowiada oryginałowi.Wygląda jak prawdziwy. W kwestii prezencji w 100-procentach odpowiada oryginałowi.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Rolls-Royce Cullinan w skali 1:8 przez wielu może być uznany za fanaberię, ale skoro producent zdecydował się tworzyć pomniejszone repliki, widocznie istnieją klienci chętni na takie cudo. Ci, którym wydaje się, że to zwykła zabawka, są w wielkim błędzie. Wystarczy zwrócić uwagę na fakt, że autko mierzy aż 66 cm długości.

Do tworzenia miniaturowych SUV-ów wydzielono zespół specjalistów, którzy odpowiadają za ręczną produkcję tych cacek. Każdy egzemplarz składa się z ponad tysiąca indywidualnych elementów, a jego budowa pochłania łącznie 450 roboczogodzin.

Klienci mogą wybierać spośród 40 tys. lakierów nadwozia i kilkuset konfiguracji wykończenia wnętrza. Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, Rolls-Royce stara się korzystać z dokładnie tych samych materiałów, które znajdziemy w pełnowymiarowym Cullinanie. Oznacza to, że kokpit w skali 1:8 jest wykończony drewnem, a na fotelach znajdziemy identyczne przeszycia i wstawki.

Modele są też wyposażone w pełni funkcjonalne oświetlenie, a także otwierane drzwi i klapy. Rolls-Royce zamierza traktować miniaturę Cullinana jako miły dodatek do zakupu prawdziwego auta. Każdy stworzony egzemplarz w skali powinien docelowo odpowiadać dużemu odpowiednikowi w kwestii konfiguracji. Nie ma jednak przeciwwskazań do zamówienia indywidualnie wykończonej sztuki.

Oczywiście producent nie chwali się ceną tej zabawki, która zapewne podobnie jak w przypadku prawdziwych aut w dużej mierze uzależniona jest od konkretnych opcji wykończenia.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/4] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić