Rok później – Lumma Cayenne Turbo CLR 558 GT (2012)

Minął rok od prezentacji Porsche Cayenne Diesel przerobionego przez Lummę Design. Aż tyle czasu trwało przygotowanie pakietu wzmacniającego do benzynowego turbodoładowanego silnika Cayenne Turbo.

Obraz
Olgierd Lachowski

Po raz kolejny tuner z Niemiec wykorzystał pakiet nadwoziowy CLR 558 GT. Składa się on z zupełnie innego niż seryjny przedniego zderzakospojlera z ogromnymi wlotami powietrza, bocznych listew na progach, poszerzających nakładek na błotniki, innego tylnego zderzaka z imitacją dyfuzora, listwy pod tylnym oknem praz spojlera dachowego.

W przednim zderzaku zainstalowano diody LED pracujące jako światła do jazdy dziennej i reflektory dalekosiężne. Przednie reflektory otrzymały nakładki. Wszystkie części zostały wykonane z tworzyw sztucznych i kompozytu węglowego.

Obraz

W miejsce seryjnych felg Lumma wstawiła koła CLR 22 o średnicy 22”. Przednie obręcze mają 10,0” szerokości, a tylne 12,0”. Dopasowano do nich opony 295/30 R 22 na przedniej osi i 335/25 R 22 na tylnej. Oferowane są również jednoczęściowe obręcze Racing 3.

Nowe oprogramowanie zmieniło ustawienia zawieszenia i teraz Cayenne Turbo jest o 40 mm niższe niż samochód fabryczny.

Obraz

Wnętrze Porsche to mieszanka wysokogatunkowych skór (tutaj w dwóch kolorach) zastosowanych na desce rozdzielczej i fotelach, Alcantary[sup]®[/sup], którą pokryto podsufitkę w aucie, oraz włókna węglowego, które można odnaleźć tu i ówdzie na desce rozdzielczej, konsoli środkowej, a także na kierownicy.

W Cayenne Turbo Porsche montuje widlasty ośmiocylindrowy motor o objętości skokowej 4,8 l wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostce napędowej pomagają dwie turbosprężarki, dzięki czemu w seryjnym wozie kierowca ma do dyspozycji 500 KM mocy maksymalnej i 700 Nm momentu obrotowego.

Obraz

Za sprawą przygotowanego przez fachowców Lumma Design modułu elektronicznego oraz nowego sportowego układu wydechowego z silnika udało się wycisnąć 600 KM mocy. Nie wiadomo, jaką wartość ma maksymalny moment obrotowy i jakie dzięki większej mocy osiągi ma to Porsche.

Nowy układ wylotowy dostępny jest w dwóch konfiguracjach różniących się końcówkami rur. W prezentowanej na zdjęciach umieszczono je centralnie. Środkowa ma średnicę 100 mm, a boczne po 80 mm. Drugim dostępnym rozwiązaniem jest układ z czterema (po dwie po każdej stronie) końcówkami o średnicy 100 mm.

Obraz

Niemiecka firma tuningowa nie podała kosztów przerobienia tego pojazdu.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 600 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 124,84 KM/l (seryjny – 104,04 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna Tiptronic S
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 358 mm
  • Koła przednie: 10,0 x 22”
  • Koła tylne: 12,0 x 22”
  • Opony przednie: 295/30 R 22
  • Opony tylne: 335/25 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2245 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,74 kg/KM (seryjny – 4,49 kg/KM)
  • Długość: 4846 mm
  • Wysokość: 1662 mm (- 40 mm)
  • Rozstaw osi: 2895 mmblock position=\inside6411/block
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów