WAŻNE
TERAZ

Dron spadł koło ich wsi. Mówią, co słychać często w nocy

Roewe 950 - chińska limuzyna na bazie Buicka LaCrosse

Nawet redaktorzy Top Gear, najbardziej niemerytorycznego ze wszystkich programów motoryzacyjnych, zauważyli, że Chińczycy produkują coraz lepsze samochody. Ciekawe, co Clarkson i May powiedzieliby na Roewe 950. Tak nazywa się flagowa limuzyna Roewe, bazująca na Buicku LaCrosse.

Roewe 950Roewe 950
Bartosz Pokrzywiński

Nawet redaktorzy Top Gear, najbardziej niemerytorycznego ze wszystkich programów motoryzacyjnych, zauważyli, że Chińczycy produkują coraz lepsze samochody. Ciekawe, co Clarkson i May powiedzieliby na Roewe 950. Tak nazywa się flagowa limuzyna Roewe, bazująca na Buicku LaCrosse.

Roewe to chińska marka, która powstała w 2006 roku, po tym jak koncern SAIC odkupił technologię od upadającego MG Rovera. Do tej pory największym autem marki był model 750, bazujący na starym Roverze 75. Teraz jednak, zgodnie z umową z koncernem General Motors, Chińczycy przechodzą o poziom wyżej.

Nowa flagowa limuzyna o nazwie 950 opiera się na Buicku LaCrosse, powstałym na bazie europejskiego Opla Insignii. Roewe 950 ma 4996 mm długości, 1857 mm szerokości oraz 1502 mm wysokości, a rozstaw osi to 2837 mm. Trzeba przyznać, że to całkiem spore auto i wbrew temu, co mogłoby się wydawać, prezentuje się naprawdę atrakcyjnie.

Roewe 950
Roewe 950

We wnętrzu widać elementy żywcem przeszczepione z LaCrosse czy z Insignii. Mimo to deska rozdzielcza, konsola środkowa czy nawet kierownica - wszystko wygląda bardzo dobrze. Jedyną kontrowersyjną rzeczą w Roewe są tarcze zegarów, których tandetne wykonanie razi po oczach. Zupełnie jakby ktoś wydrukował skalę prędkości na zwykłej kartce, a potem wyciął i umieścił za plastikową szybką.

Pod maskę Roewe będą trafiały dwie jednostki napędowe: 4-cylindrowy benzynowy motor o pojemności 2,4 l oraz 3-litrowe V6. Oba silniki sprzedawane będą na licencji koncernu General Motors. Oficjalna premiera Roewe 950 nastąpi na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Pekinie.

  • Roewe 950
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Roewe 950
  • Obraz
[1/25] Roewe 950 Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik