Rodzinne kombi z pazurem kontra Godzilla - wyścig na 1/4 mili [wideo]

Amerykański tuner Hennessey po raz kolejny dał o sobie znać. Tym razem na linii startu wyścigu na 1/4 mili postawił dwa odmienne samochody: Cadillaca CTS-V w nadwoziu kombi i Nissana GT-R w wersji modelowej z oznaczeniem 2011.

Hennessey CTS-V vs Nissan GT-RHennessey CTS-V vs Nissan GT-R
Arkadiusz Gabrysiak

Amerykański tuner Hennessey po raz kolejny dał o sobie znać. Tym razem na linii startu wyścigu na 1/4 mili postawił dwa odmienne samochody: Cadillaca CTS-V w nadwoziu kombi i Nissana GT-R w wersji modelowej z oznaczeniem 2011.

Oczywiście nie jest to fabryczna wersja Cadillaca CTS-V Sport Wagon, który w najmocniejszej odmianie standardowo ma 6,2-litrowy silnik w układzie V8 generujący 556 KM. Samochód z materiału wideo postawiony obok japońskiej Godzilli został zmodyfikowany przez firmę Hennessey i jego moc wzrosła do 650 KM. Kombi wyposażone jest także w specjalne opony oraz przekładnię automatyczną.

Co do Nissana GT-R, to jest to rocznikowo poprzedni model (2011). Większość z Was zapewne pamięta o drobnych modyfikacjach, jakie Nissan wprowadził w modelu na rok 2012 (m.in. 530 KM i 0-96 km/h w 2,9 sekundy). Widoczny na klipie GT-R to słabsza i starsza wersja. Oczywiście nadal jest szybki - pod maską znajduje się ten sam 3,8-litrowy silnik, który generuje około 485 KM.

Oczywiście na krętym torze Cadillac nie miałby żadnych szans z Nissanem, jednak na prostym odcinku sytuacja jest trochę inna. W końcu Hennessey nie publikowałby tego filmu, gdyby nie dorównywał Nissanowi. Zmierzone na odcinku 1/4 mili osiągi są następujące:

  • Hennessey Cadillac CTS-V kombi V650 ze specjalnymi oponami: przyśpieszenie 0-96 km/h w 3,5 sekundy i czas na 1/4 mili wynoszący 11,7 sekundy przy prędkości 196 km/h.
  • Nissan GT-R na rok 2011 (seryjny): przyśpieszenie 0-96 km/h w 3,5 sekundy i czas na 1/4 mili wynoszący 11,8 sekundy przy prędkości 193 km/h.

Ważące prawie 2 tony kombi było minimalnie lepsze na tym dystansie od ponad 1,7-tonowego japońskiego cudu techniki, który - podkreślam - nie dałby żadnych szans amerykańskiemu krążownikowi na krętym torze. Jednak mimo wszystko - bardzo przyjemny materiał. Dla przypomnienia - wcześniej Hennessey zrobił podobny klip tylko obok Cadillaca postawił Porsche 997 Turbo - materiał także do obejrzenia poniżej.

Nissan GT-R vs Cadillac Station Wagon

Cadillac CTS-V Wagon vs Porsche 911 Twin Turbo

Źródło: Jalopnik

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej