Rhys Millen zadymił brazylijskie wzgórza [wideo]

Rhys Millen to czołowy kierowca najlepszej, amerykańskiej ligi driftingowej Formula D. W 2008 roku zdobył pierwsze miejsce w turnieju Red Bull World Drifting Championship, a w 2009 ustanowił rekord w swojej klasie (2WD) na wzgórzu Pikes Peak - stanowiącej mekkę dla wszystkich kierowców rajdowych. Jazda po górskich drogach spodobała mu się tak bardzo, że w tym roku wybrał się do Brazylii, w góry Rio do Rastro.

Rhys Millen in BrazilRhys Millen in Brazil
Szymon Witkowski

Rhys Millen to czołowy kierowca najlepszej, amerykańskiej ligi driftingowej Formula D. W 2008 roku zdobył pierwsze miejsce w turnieju Red Bull World Drifting Championship, a w 2009 ustanowił rekord w swojej klasie (2WD) na wzgórzu Pikes Peak - stanowiącej mekkę dla wszystkich kierowców rajdowych. Jazda po górskich drogach spodobała mu się tak bardzo, że w tym roku wybrał się do Brazylii, w góry Rio do Rastro.

Sponsorowany przez Red Bulla 38-letni Millen jeździ mocno podrasowanym Hyundaiem Genesis Coupe, który w tym roku legitymuje się mocą 750 KM. W brazylijskich górach spędził 3 dni. Głównym zadaniem było ustanowienie jak najkrótszego czasu przejazdu 9,4-kilometrowego odcinka, składającego się ze 156 zakrętów.

Dokładnie tyle samo, ile liczy Pikes Peak, ale o długości ponad 20 km. Pierwszy dzień mimo wszystko upłynął na zapoznaniu się z trasą oraz tym, na czym Rhys Millen zna się najlepiej - jeździe poślizgami.

Obraz

Drugiego dnia miał nastąpić tzw. "time attack". Warunki pogodowe sprawiły jednak, że przejazd nie należał do najszybszych. Mając na uwadze mgłę oraz wilgotną nawierzchnię, Millen pokonał odcinek w czasie 8:33.867. Trzeci, ostatni dzień (13 listopad) przyniósł na szczęście upragnione słońce, dzięki czemu Genesis Coupe oraz jego kierowca mogli pokazać na co ich stać. Dwa przejazdy po suchej nawierzchni zaowocowały czasem w postaci 7:17.898 oraz prędkością maksymalną 220 km/h. Jak na tak wąską i krętą drogę, obie wartości robią wrażenie.

To pierwszy oficjalny czas przejazdu tego odcinka. Millen ma jednak nadzieję, że zapoczątkował w tamtejszych stronach nowy rodzaj wyzwania - "Brazilian Pikes Peak". Brazylijczycy mają według niego naprawdę coś cennego - ocenił ten kawałek drogi. Do tej pory to Pikes Peak było jego ulubionym odcinkiem. Brazylia to zmieniła.

Climb Attack Brazil Teaser

Źródło: RedBull.ca

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km