Renault Trafic E-Tech dołącza do elektrycznego Kangoo i Mastera

Elektryfikacja segmentu pojazdów użytkowych to proces, który przybiera na sile. Ford pokazał niedawno E-Transita Customa. Renault dołącza do gry z konkurentem w postaci Trafica E-Tech.

Renault Trafic E-TechRenault Trafic E-Tech
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Renault
Aleksander Ruciński

Trafic E-Tech to nic innego jak elektryczne wydanie modelu, którego obecna generacja jest dostępna w salonach od 2020 roku, a przy okazji trzecia propozycja na prąd w użytkowej gamie Renault - po Kangoo i Masterze.

Wizualnie Trafic E-Tech nie różni się od spalinowego odpowiednika. Wersję elektryczną rozpoznamy jedynie po oznaczeniu na tylnych drzwiach. Klienci mają do wyboru kilka konfiguracji różniących się długością i wysokością nadwozia. Bazowo jest to odpowiednio 5080 mm i 1967 mm. Opcjonalnie - 5480 mm i 2498 mm.

Renault postawiło na sprawdzony napęd. Pod maską znajdziemy elektryczny silnik o mocy 122 KM, który jest delikatnie mocniejszy od bazowego diesla. Parametry nie są przesadnie imponujące, ale przy miejskim użytkowaniu powinny okazać się wystarczające.

Renault Trafic E-Tech dołącza do elektrycznych Kangoo i Mastera
Renault Trafic E-Tech dołącza do elektrycznych Kangoo i Mastera © mat. prasowe / Renault

Trafic E-Tech może holować przyczepę o masie do 750 kg i zabrać na pokład 1100 kg ładunku. Wszystko to przy maksymalnym zasięgu do 240 km na jednym ładowaniu. Akumulator o pojemności 52 kWh można ładować prądem o mocy 22 kW lub opcjonalnie 50 kW.

Póki co Renault pokazało jedynie dostawczą odmianę swojego elektryka. Niewykluczone jednak, że w ślad za nią pójdzie również osobowy Trafic E-Tech.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach