Renault pokazuje EX-GO, przyszłość miejskiego transportu. Po takie auto nie pójdziesz do salonu

Renault zaprezentowało koncepcję pojazdu-robota zapewniającego mobilność na żądanie, zgodnie z obecnymi trendami współdzielenia. To wizja zupełnie oderwana od tradycyjnej motoryzacji.

Renault EZ-GO jest alternatywą dla typowego transportu miejskiego, carsharingu, wypożyczalni i wszystkiego co do tej pory wiązało się z motoryzacją.Renault EZ-GO jest alternatywą dla typowego transportu miejskiego, carsharingu, wypożyczalni i wszystkiego co do tej pory wiązało się z motoryzacją.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Nie samochód, który się posiada, tylko środek transportu – oto wizja Renault, którą francuski producent zaprezentował w Genewie. Celem projektu EZ-GO jest promowanie nowych sposobów przemieszczania się w coraz bardziej zatłoczonych miastach. To, co widzicie na zdjęciach, to nie tylko pojazd, ale także usługa.

Renault EZ-GO
Renault EZ-GO © fot. mat. prasowe

Tym samym koncepcyjne auto może mieć wielu odbiorców, ale raczej nie jest to produkt, po który pójdziecie do salonu. To pojazd, z którego moglibyście najwyżej skorzystać. Jest alternatywą dla prywatnych samochodów i dla transportu publicznego, jaki znamy dziś. EZ-GO został zaprojektowany do indywidualnego przewozu pojedynczych osób lub najwyżej małych grup.

– Rozpoczęliśmy już prace nad nowymi usługami w zakresie mobilności. Mamy ogromne doświadczenie w produkcji samochodów osobowych i lekkich aut dostawczych i dlatego uważamy, że Grupa Renault jest dobrze przygotowana do opanowania tego rynku dzięki usługom mobilności elektrycznej, online i autonomicznej dla klientów indywidualnych i firm. Nasz nowy samochód koncepcyjny pokazuje, jak może wyglądać przyszłość – powiedział podczas prezentacji w Genewie Thierry Bolloré, zastępca dyrektora generalnego Grupy Renault.

Renault EZ-GO
Renault EZ-GO © fot. mat. prasowe

Sam pojazd jest mimo wszystko ciekawy. Dzięki konstrukcji przypominającej kokon, zwiększa do maksimum pole widzenia czujników systemu autonomicznego, a także doskonale doświetla kabinę światłem wpadającym do wnętrza przez szklany dach. Pojazd jest stosunkowo mały. Jest też bardzo zwrotny dzięki systemowi 4Control, czyli czterech kół skrętnych. Jak więc widzicie, jest to zupełnie inna koncepcja niż do tej pory.

Renault EZ-GO jest pojazdem autonomicznym czwartego poziomu. Oznacza to, że może kontrolować odległość od samochodu jadącego przed nim, jechać po swoim pasie ruchu oraz go zmieniać, a także samodzielnie skręcać na skrzyżowaniach. Jest również w stanie zapewnić bezpieczeństwo w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń. Swoją drogą nie pojedzie szybciej niż 50 km/h, więc już przez samo to jest bezpieczny. Zwróćcie uwagę, że nie ma w nim miejsca dla kierowcy. Są tylko pasażerowie.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/18] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km