WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Renault Megane RS 250 Cup kontra R26.R [wideo]

Popularny francuski hot-hatch w najbardziej ekstremalnej odsłonie to obecnie Renault Megane RS 250 Cup, jednak poprzednia generacja Megane także miała w ofercie prawdziwą bestię - model R26.R. Ekipa magazynu Auto Express postanowiła porównać te dwa pojazdy. Ciekawi rezultatu? Zapraszam do oglądania.

Renault Megane R26.R vs RS 250 CupRenault Megane R26.R vs RS 250 Cup
Arkadiusz Gabrysiak

Popularny francuski hot-hatch w najbardziej ekstremalnej odsłonie to obecnie Renault Megane RS 250 Cup, jednak poprzednia generacja Megane także miała w ofercie prawdziwą bestię - model R26.R. Ekipa magazynu Auto Express postanowiła porównać te dwa pojazdy. Ciekawi rezultatu? Zapraszam do oglądania.

Renault Megane R26.R to bezkompromisowy samochód przeznaczony głównie do torowych igraszek, gdyż przeszedł poważną kurację odchudzającą. Dzięki temu waży o 123 kilogramy mniej aniżeli wersja R26. O wyjątkowości odmiany R26.R świadczy jej limitowany charakter - samochód został wyprodukowany jedynie w 450 egzemplarzach. Każdy z nich posiada 2,0-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 230 KM i momencie obrotowym na poziomie 310 Nm. A wszystko to przy masie 1230 kilogramów.

Najnowsza odsłona ekstremalnej wersji Megane przybrała nazwę RS 250 Cup i posiada także 2,0-litrowy, turbodoładowany silnik, który w tym przypadku generuje 250 KM i 340 Nm momentu obrotowego. Jednak samochód jest trochę cięższy od swojego poprzednika w wersji R26.R - waży bowiem 1387 kilogramów.

Czy trochę większa moc zniweluje różnicę masy? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie na poniższym materiale wideo.

Renaultsport Megane 250 Cup vs R26R - Auto Express

Źródło: Youtube

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej