Renault Initiale Paris – Espace niedalekiej przyszłości [Frankfurt 2013]

Renault Initiale Paris to koncept pokazujący, jak będzie wyglądała następna generacja modelu Espace. Samochód nie będzie już klasycznym vanem.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Obecne wcielenie Espace jest obecne na rynku już bardzo długo, bo od 2002 r. Auto przeszło w ubiegłym roku facelifting, ale Renault w końcu zdecydowało, że najwyższy czas zaprezentować nowy model.

Obraz

O tym, jak będzie wyglądał, możemy przekonać się, patrząc na studium Initiale Paris, które zostało pokazano we Frankfurcie. Renault opisuje prototyp jako połączenie "witalności limuzyny, charakteru SUV-a oraz przestrzeni MPV".

Szef designu francuskiej marki Laurens van den Acker mówi, że przy projektowaniu Initiale Paris designerzy inspirowali się samolotami, a także architektonicznymi ikonami Paryża: Grand Palais i Wieżą Eiffla. Mapa stolicy Francji widnieje na dachu wykonanym z pleksiglasu i aluminium.

Renault Initiale Paris ma 4,85 m długości, czyli tyle, ile Grand Espace. Studium jest jednak o 250 kg lżejsze. Dostępne w salonach Grand Espace z silnikiem 2,0 dCi waży 1830 kg. Auto zostało wyposażone w 22-calowe felgi.

Do napędu Initiale Paris służy silnik dCi 130. Renault nie podało mocy, ale mając na uwadze nomenklaturę stosowaną przez firmę, jednostka rozwija 130 KM. Maksymalny moment obrotowy to 400 Nm.

Obraz

Renault twierdzi, że diesel zamontowany w koncepcie jest o 25% oszczędniejszy od innych silników o podobnych parametrach i emituje do atmosfery o 40 g/km mniej dwutlenku węgla. Motor ma dwie turbosprężarki. Jedna działa przy niskich, a druga przy wysokich obrotach. Silnik dCi jest połączony z 6-biegową przekładnią EDC, wykorzystującą technologię Shift-by-Wire z Formuły 1.

Renault Initiale Paris concept

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/14] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów