Renault i Caterham wskrzeszą Alpine

W dobie dynamicznego rozwoju segmentu usportowionych wersji cywilnych pojazdów, w tym hot hatchy, Alpine pozostało w cieniu oddziału Renault Sport. Teraz Renault postanowiło wskrzesić Alpine, a francuskiej marce ma w tym pomóc Caterham.

Renault Alpine A110-50Renault Alpine A110-50
Bartosz Pokrzywiński

W dobie dynamicznego rozwoju segmentu usportowionych wersji cywilnych pojazdów, w tym hot hatchy, Alpine pozostało w cieniu oddziału Renault Sport. Teraz Renault postanowiło wskrzesić Alpine, a francuskiej marce ma w tym pomóc Caterham.

Już od jakiegoś czasu Renault szukało partnera, który chciałby nawiązać współpracę z francusko-japońskim koncernem (Renault-Nissan), by wraz z nim reaktywować znaną fanom sportów motorowych markę Alpine.

Dzisiaj w Paryżu odbyła się konferencja prasowa, na której Renault poinformowało media o tym, że to Caterham będzie współtwórcą przyszłych aut sprzedawanych z logo Alpine. Caterham Group stał się jednocześnie właścicielem 50% udziałów legendarnej marki.

Renault Alpine A110-50
Renault Alpine A110-50

Spółka zostanie powołana do życia w styczniu 2013 roku, a będzie jej przewodził Bernard Ollivier, który od 2011 roku jest wiceszefem Renault. Siedzibą nowo powstałego aliansu zostanie funkcjonująca od 1969 roku fabryka Renault w Dieppe, w której to mają powstawać nowe pojazdy spod znaku Alpine.

Obie marki połączyła miłość do sportów motorowych, a obecnie ich współpraca dotyczy Formuły 1. Renault jest dostawcą silników, które napędzają bolidy zespołu Caterham, czyli dawnego Team Lotus, będącego własnością Tony'ego Fernandesa.

To oznacza, że prezentowany na zdjęciach koncept Renault Alpine A110-50 ujrzy wreszcie światło dzienne w wersji produkcyjnej i ma ogromne szanse, by trafić na rynek. Bardzo dobra informacja. Ciekawe, czy nowe Alpine zajmie się też tuningiem aut spod znaku Renault Sport.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej