Renault Clio Cup na sezon 2014

Renault zaprezentowało wyścigową wersję modelu Clio na przyszły sezon. Wiadomo już, że z tego samochodu będą korzystać zawodnicy markowych pucharów towarzyszących europejskim wyścigom World Series by Renault oraz zawodom Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Renault zaprezentowało wyścigową wersję modelu Clio na przyszły sezon. Wiadomo już, że z tego samochodu będą korzystać zawodnicy markowych pucharów towarzyszących europejskim wyścigom World Series by Renault oraz zawodom Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych.

Model Cup bazuje na Clio R.S. 200 EDC. Tak samo jak on jest wyposażony w silnik 1,6 turbo, tyle że wzmocniony w stosunku do motoru seryjnego. Moc została podniesiona z 200 do 220 KM (przy 6000 obr./min). Maksymalny moment obrotowy jednostki to 270 Nm (w przedziale od 2500 do 5500 obr./min).

Silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią sekwencyjną Sadev, która zmienia przełożenia w 100 milisekund. Renault będzie oferowało Clio zarówno w odmianie ze standardową dźwignią, jak i łopatkami przy kierownicy. Jednostką napędową i przekładnią zarządza układ Cosworth SQ7DI.

Obraz

W porównaniu z dotychczasową wersją przednie tarcze hamulcowe urosły o 8 mm – do 320 mm. Tylne mają średnicę 260 mm. Tarcze dostarcza AP Racing, a 4-tłoczkowe zaciski firma Brembo.

Renault Clio Cup zostało wyposażone w 17-calowe felgi Speedline Corse. W zależności od serii wyścigowej na obręcze będą zakładane opony Michelin lub Dunlop. Auto dostało też regulowane amortyzatory ZF Race Engineering.

Produkcja torowej wersji Renault Clio odbywa się w fabryce Alpine w Dieppe. Samochód trafi do sprzedaży we wrześniu w cenie 37 800 euro bez VAT-u.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił