Renault Boreal to Dacia Bigster na wypasie. Trafi do ponad 70 krajów
Renault zaprezentowało model Boreal przeznaczony na globalne rynki. Nowy SUV bazujący na Dacii Bigster, łączy unikalny design z bogatym wyposażeniem.
Renault kontynuuje międzynarodową ekspansję, wprowadzając Boreala na rynki Ameryki Łacińskiej i Bliskiego Wschodu. Chociaż model nie będzie dostępny w Europie Zachodniej, jego premiera jest ważnym krokiem dla marki w segmencie SUV-ów klasy C.
Boreal wyróżnia się unikalnym frontem z kratką w kolorze nadwozia oraz charakterystycznym logo Nouvel'R. Do tego dochodzą segmentowe reflektory i "prestiżowe" akcenty, takie jak aluminiowe osłony podwozia, kontrastowe, czarne wstawki czy 19-calowe felgi aluminiowe. Panoramiczny dach i metaliczne wykończenia dodają mu elegancji, a plastikowe osłony nadkoli podkreślają "terenowy" charakter.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Renault Austral - to nie Nokia 3310
Tył pojazdu przeszedł znaczną modyfikację w porównaniu z Bigsterem. Smukłe światła, dynamicznie zarysowany zderzak i bardziej zaokrąglona klapa bagażnika nadają mu nowoczesnego wyglądu. Boreal mierzy 4556 mm długości, a rozstaw osi wynosi 2702 mm, co czyni go nieco krótszym od Bigstera, ale zachowuje podobne proporcje.
We wnętrzu znajdziemy dobrze znaną deskę rozdzielczą, która jednak zyskała inne nawiewy i materiały. W skład wyposażenia wchodzi natomiast m.in. 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 10-calowy system infotainment z wbudowanymi usługami Google. Jest też oświetlenie ambientowe z 48 kolorami do wyboru.
Dodatkowo samochód oferuje elektrycznie regulowane przednie fotele, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów, dwustrefową klimatyzację, schładzany schowek centralny oraz 10-głośnikowy system audio Harman Kardon.
Boreal wyposażony jest w 24 systemy wspomagające kierowcę, w tym Active Driver Assist, łączący adaptacyjny tempomat z funkcją utrzymania pasa ruchu. Nie brakuje też automatycznego hamowania awaryjnego, ostrzegania o martwym polu, systemu rozpoznawania znaków drogowych czy asystenta parkowania.
Spora niespodzianka kryje się pod maską. To zupełnie inna konfiguracja niż znana z Bigstera. Za napęd odpowiada turbodoładowany silnik 1.3, współpracujący z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. W Brazylii jednostka ta generuje 156 KM na benzynie i 163 KM przy użyciu paliwa E100. W Turcji moc silnika wynosi 138 KM i 240 Nm momentu obrotowego. Renault zapowiada jednak inne opcje napędowe w zależności od rynku.
Produkcja Boreala będzie odbywać się w Brazylii i Turcji. Fabryka w Kurytybie zaopatruje 17 krajów Ameryki Łacińskiej, natomiast zakład w Bursie dostarcza pojazdy do kolejnych 54 państw, w tym Europy Wschodniej i Bliskiego Wschodu. Premiera na rynku brazylijskim planowana jest na koniec tego roku, a globalna ekspansja nastąpi w 2026 r.