Red Edition i Black Edition. Ostre wydania Fiesty ST-Line

Usportowiona Fiesta ST-Line cieszy się dużą popularnością. Nic dziwnego, gdyż to jedna z ciekawszych wersji tego modelu. Ford postanowił jednak jeszcze bardziej podkręcić popyt, tworząc dwie edycje specjalne Red Edition i Black Edition.

Fiesta ST-Line Red/Black Edition prezentuje się zawadiacko.Fiesta ST-Line Red/Black Edition prezentuje się zawadiacko.
Źródło zdjęć: © moto.pl
Aleksander Ruciński

Fiesta ST-Line w jednym z dwóch nowych wydań może stanowić ciekawą alternatywę dla ostrego hot hatcha, jakim jest Fiesta ST. Wygląda agresywnie, pod maską ma relatywnie mocny silnik, a sztywniej zestrojone zawieszenie i układ kierowniczy, zapewniają dużą dawkę radości z jazdy. Oczywiście trudno bezpośrednio porównać osiągi Fiesty ST z ST-Line Reb/Black Edition. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę wyłącznie stosunek emocje/cena, nowa edycja specjalna wydaje się ciekawą propozycją.

Ford zrobił wszytko by jak najbardziej wyróżnić swoje auta. Odmiana Red Edition charakteryzuje się czerwonym lakierem nadwozia, przełamanym matowymi, czarnymi pasami biegnącymi przez całą długość nadwozia. Towarzyszą im czarne, 17-calowe felgi z czerwoną ramką. W wariancie Black z kolei znajdziemy czarny lakier, także skomponowany z ozdobnymi pasami. Tu jednak, dla kontrastu, otoczono je nutką czerwieni.

Obraz
© mat.prasowe

W obydwu przypadkach klienci mogą liczyć na pokaźny spojler tylnej klapy i stylizację ST-Line, obejmującą agresywniej zaprojektowane zderzaki. Dużo dzieje się również we wnętrzu, które jest kolorystyczną kontynuacją nadwozia. Czerń dobrze komponuje się z czerwonymi akcentami. Nie brakuje również foteli z lepszym trzymaniem bocznym i spłaszczonej u dołu kierownicy.

Jak przystało na edycję specjalną, wyposażenie jest dość bogate. Poza klimatyzacją, światłami LED do jazdy dziennej, czy asystentem pasa ruchu, w standardzie otrzymamy m.in. system multimedialny SYNC 3 z 8-calowym, dotykowym ekranem, czy rozbudowane audio B&0 o mocy 675 W. Zestaw składa się z 10 głośników, w tym subwoofera.

Obraz
© mat.prasowe

Edycja specjalna będzie występować wyłącznie z najmocniejszą, 140-konną odmianą 1-litrowego silnika EcoBoost, który pozwala osiągać setkę w około 9,5 sekundy. Nie są to osiągi godne sportowego hatchbacka, ale w aucie segmentu B powinny w zupełności wystarczać.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów