Rdzewieją najbardziej. Szwedzi zrobili ranking newralgicznych marek

Ochrona przed korozją to zagadnienie, które zazwyczaj nie interesuje właściciela nowego auta, natomiast dla kolejnych użytkowników to bardzo ważna kwestia. Które marki radzą sobie najlepiej z problemem rdzy? Szwedzki magazyn "Vi Bilägare" przeprowadził badania, aby to sprawdzić.

skutki korozjiZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © WP

Jesienią wielu kierowców zaczyna zastanawiać się nad zabezpieczeniem antykorozyjnym samochodów. Jak wygląda to w naszych autach lub w samochodach marek, które rozważalibyśmy przy kolejnym zakupie? Dobre podpowiedzi mogą płynąć z północy. Klimat w Szwecji jest dość surowy, co niesie za sobą konsekwencje w postaci problemów z karoserią. Właśnie dlatego wspomniany magazyn "Vi Bilägare" specjalizuje się w szczegółowych badaniach dotyczących efektywności zabezpieczeń antykorozyjnych samochodów.

W najnowszym badaniu analizowano takie aspekty jak grubość lakieru i jego skuteczność ochronną, zabezpieczenia profili wewnętrznych, elementów zawieszenia oraz całej konstrukcji nadwozia. Dodatkowo oceniano stan tych elementów po przeprowadzeniu testów długodystansowych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test: Audi R8 - pożegnanie króla

Na tej podstawie stworzono ranking, który pokazuje, jakie marki oferują obecnie najlepsze fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne. Poniżej przedstawiamy wyniki, od najlepszego do najgorszego.

  1. Porsche – 5 punktów
  2. Jaguar – 4,7
  3. Nio – 4,5
  4. BMW – 4,1
  5. Audi – 4,0
  6. Mini – 4,0
  7. Mercedes – 3,9
  8. Renault – 3,7
  9. Volkswagen – 3,6
  10. Seat – 3,6
  11. Dacia – 3,5
  12. Tesla – 3,4
  13. Škoda – 3,4
  14. Lexus – 3,3
  15. Średnia  3,1
  16. Alfa Romeo – 3,0
  17. BYD – 3,0
  18. Cupra – 3,0
  19. Polestar – 3,0
  20. Volvo – 3,0
  21. Kia – 2,9
  22. Hyundai – 2,9
  23. Nissan – 2,7
  24. Peugeot – 2,6
  25. Opel – 2,6
  26. Jeep – 2,5
  27. MG – 2,5
  28. Citroën – 2,4
  29. Mazda – 2,3
  30. Ford – 2,2
  31. Toyota – 2,2
  32. DS – 2,0
  33. Fiat – 2,0
  34. Hongqi – 2,0
  35. Lynk&Co – 2,0
  36. Mitsubishi – 2,0
  37. Range Rover – 2,0
  38. Subaru – 2,0
  39. Suzuki – 2,0
  40. Honda – 1,8

Niespodzianką w zestawieniu jest miejsce zajmowane przez Volvo. Ta szwedzka marka, podobnie jak Polestar, znalazła się poniżej średniej. Jest to szczególnie zaskakujące, biorąc pod uwagę, że nadwozia starszych modeli Volvo były uważane za niemal niezniszczalne.

Doskonałe wyniki uzyskały głównie niemieckie marki premium. W czołówce znajdziemy Porsche, BMW, Audi i Mercedesa. Zaskakuje również obecność chińskiej marki Nio. Najlepszą europejską marką nie-premium jest Renault, a Dacia, mimo budżetowego charakteru, zajęła lepsze miejsce niż Tesla czy Lexus.

Najgorsze wyniki uzyskali producenci z Azji. Końcowe miejsca w rankingu zajmują japońskie marki: Subaru, Suzuki i Honda.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach