Rdzewieją w mgnieniu oka. Szwedzi opublikowali raport z badania

Ochrona przed korozją to temat, który zazwyczaj nie interesuje pierwszego właściciela samochodu, ale dla kolejnych staje się bardzo ważny. Jedni producenci podchodzą do tematu poważnie, inni - po macoszemu. Szwedzki magazyn "Vi Bilägare" postanowił przeanalizować ten temat. Oto werdykt.

Źródło zdjęć: © Autokult | Maciej Gomułka

Surowy klimat panujący w Szwecji nie jest łaskawy dla nadwozi samochodów. Nie powinno więc dziwić, że za badanie poziomu ochrony nadwozia przed rdzą, wzięli się właśnie Szwedzi. A dokładnie redaktorzy tamtejszego magazynu "Vi Bilägare".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mercedes CLE - kulinarny eksperyment

Wyniki ich badania niektórych mogą zaskoczyć. Nie zawsze bowiem marka z segmentu premium oznaczała, że zabezpieczenie jest na wysokim poziomie. Miłą niespodzianką mogą być natomiast wyniki niektórych producentów oferujących budżetowe pojazdy.

Zespół podczas badań skupił się na kilku kluczowych aspektach. Wśród nich znalazły się takie elementy, jak grubość powłoki lakierniczej i poziom zapewnianej przez nią ochrony, a także zabezpieczenie wewnętrznych profili, elementów zawieszenia oraz konstrukcji nadwozia. Jednym z punktów analizy była także ocena stanów wspomnianych elementów po testach długodystansowych.

W efekcie Szwedzi sporządzili ranking prezentujący marki oferujące najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne w pojazdach wyjeżdżających z fabryki. Wyniki przedstawione poniżej są uporządkowane od najlepszych do najgorszych.

  1. Porsche – 5 punktów
  2. Jaguar – 4,7
  3. Nio – 4,5
  4. BMW – 4,1
  5. Audi – 4,0
  6. Mini – 4,0
  7. Mercedes – 3,9
  8. Renault – 3,7
  9. Volkswagen – 3,6
  10. Seat – 3,6
  11. Dacia – 3,5
  12. Tesla – 3,4
  13. Škoda – 3,4
  14. Lexus – 3,3
  15. Średnia – 3,1
  16. Alfa Romeo – 3,0
  17. BYD – 3,0
  18. Cupra – 3,0
  19. Polestar – 3,0
  20. Volvo – 3,0
  21. Kia – 2,9
  22. Hyundai – 2,9
  23. Nissan – 2,7
  24. Peugeot – 2,6
  25. Opel – 2,6
  26. Jeep – 2,5
  27. MG – 2,5
  28. Citroën – 2,4
  29. Mazda – 2,3
  30. Ford – 2,2
  31. Toyota – 2,2
  32. DS – 2,0
  33. Fiat – 2,0
  34. Hongqi – 2,0
  35. Lynk & Co – 2,0
  36. Mitsubishi – 2,0
  37. Range Rover – 2,0
  38. Subaru – 2,0
  39. Suzuki – 2,0
  40. Honda – 1,8

Największą niespodzianką jest wynik Volvo. Marka uzyskała ocenę poniżej średniej, co jest szczególnie zaskakujące z uwagi na szwedzkie pochodzenie. W przeszłości modele Volvo uchodziły bowiem niemal niezniszczalne i bardzo odporne na na korozję. Zaskoczeniem jest także wynik powiązanej z Volvo marki Polestar.

Najwyżej ocenione zostały głównie niemieckie marki premium - Porsche, BMW, Audi i Mercedes. Co ciekawe, również wysoko ocenione zostało chińskie Nio. Najlepszą marką spoza segmentu premium okazało się Renault.

Z kolei Dacia, mimo budżetowego charakteru, również wypadła nieźle. Rumuńska marka uzyskała lepsze noty, niż np. Tesla czy Lexus. Ranking zamykały azjatyckie marki. Najgorzej poradziły sobie japońskie Subaru, Suzuki i Honda. W tym przypadku dotychczasowe stereotypy znalazły więc potwierdzenie w badaniach.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach