Range Rover Sport - nowy król klasy SUV

Nie jest sztuką stworzyć SUV-a, który ma dużo mocy i doskonale przyspiesza na prostej. Sztuką jest stworzyć terenówkę, która bije nie tylko rekordy na Północnej Pętli toru Nürburgring, ale też leje samochody uważane za sportowe. Wreszcie możemy pokazać zdjęcia tego modelu.

Obraz
Marcin Łobodziński

Informacje na temat osiągów tego samochodu można zamknąć w jednej wartości: 8 minut i 14 sekund – tyle czasu zajęło Range Roverowi Sport SVR przejechanie toru Nürburgring Nordscheife. Ponadto 550-konny SUV rozpędza się do setki w 4,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 260 km/h. 5-litrowa, doładowana jednostka V8 współpracuje z 8-biegowym automatem.

Auto startuje z ceną 110 tys. dolarów amerykańskich. Pierwsze egzemplarze będzie można odebrać na początku przyszłego roku.

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny