Range Rover pokonuje bezdroża przy użyciu smartfona

Gdy w Land Roverze Discovery II kontrola trakcji zastąpiła klasyczną blokadę dyferencjału wszyscy łapali się za głowę. Miłośnicy marki wróżyli jej koniec po tym, jak w Discovery III zrezygnowano z klasycznej ramy podłużnicowej. Co powiedzą na jazdę w terenie bez kierowcy?

Obraz
Marcin Łobodziński

Range Rover najnowszej generacji umożliwia właśnie takie cuda. Na razie system Remote Control jest w fazie testów, ale jak pokazuje poniższy materiał wideo, działa całkiem sprawnie. Kierowca po połączeniu się smartfonem z elektroniką pokładową może wysiąść z auta, na przykład dla własnego bezpieczeństwa i przemieścić swój pojazd kierując za pośrednictwem przenośnego urządzenia. Na ekranie wyświetlą się symbole kierownicy oraz pedałów gazu i hamulca, którymi można kręcić i wciskać, przekładając to na realny ruch pojazdu.

Oczywiście funkcja ta nie jest żadną nowością, bo w niedawno zaprezentowanym BMW serii 7 jest dokładnie taki sam system, a Land Rover wykorzystał bezdroża do innego rodzaju promocji. Tak naprawdę, żaden kierowca Range Rovera nie będzie pokonywał bezdroży przy użyciu smartfona, ale na parkingu i podczas wjeżdżania/wyjeżdżania z garażu? Dlaczego nie?

Obraz

Maksymalna prędkość jazdy to 4 mph, czyli niespełna 6,5 km/h. Jak twierdzą przedstawiciele Land Rovera, początkujący kierowca używając funkcji Remote Control będzie czuł się pewniej w terenie, gdy nie będzie siedział w samochodzie na dużych pochyleniach. Ponadto ma stały podgląd tego, co dzieje się wokół auta. Naszym zdaniem funkcja przyda się też wtedy, gdy auto się zakopie i trzeba będzie nim jednocześnie jechać i je pchać. Tylko kto wypchnie z błota dwutonowe żelazo…?

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam