Range Rover i Range Rover Sport Hybrid - diesel pod napięciem

Land Rover opublikował informacje dotyczące nowego Range Rovera oraz Range Rovera Sport w wersji z napędem hybrydowym. Ile spalają ekologiczne, majestatyczne SUV-y?

2013 Range Rover Hybrid2013 Range Rover Hybrid
Bartosz Pokrzywiński

Land Rover opublikował informacje dotyczące nowego Range Rovera oraz Range Rovera Sport w wersji z napędem hybrydowym. Ile spalają ekologiczne, majestatyczne SUV-y?

Dla brytyjskiego producenta samochodów terenowych, teraz to już głównie SUV-ów, będą to pierwsze auta z napędem hybrydowym w historii. Land Rover korzysta ze wsparcia finansowego nowego właściciela i nieustannie się rozwija.

Kolejną ciekawostką jest fakt, że Land Rover zdecydował się na zamontowanie silnika elektrycznego w jednym układzie z dieslem, a nie jednostką benzynową. Zważywszy na specyfikę Range Rovera oraz Range Rovera Sport, jest to rozwiązanie, które powinno jeszcze bardziej zmniejszyć apetyt na paliwo.

2013 Range Rover Hybrid
2013 Range Rover Hybrid

Mowa o trzylitrowym silniku SDV6, który współpracując z jednostką elektryczną generującą 50 KM i 170 Nm momentu obrotowego, rozwija łączną moc układu na poziomie 340 KM i nawet 700 Nm, dostępną w przedziale od 1500 do 3000 obr./min. Dzięki temu Range Rover przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 s, przy czym wersja Sport jest szybsza o 0,2 s. Prędkość maksymalna aut wynosi odpowiednio 218 oraz 225 km/h.

Cały hybrydowy osprzęt łącznie z bateriami waży mniej niż 120 kg. W efekcie masa hybrydowego Range Rovera wynosi 2394 kg, a Range Rovera Sport 2372 kg. Oba auta mają spalać średnio dokładnie 6,4 l oleju napędowego na 100 km oraz emitować 169 g CO2 na każdy przejechany kilometr. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów na początku 2014 roku.

  • 2013 Range Rover Hybrid
  • Obraz
  • 2013 Range Rover Hybrid
  • Obraz
[1/4] 2013 Range Rover Hybrid Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km