Range Rover Evoque - będzie sportowa wersja

W ciągu zaledwie kilku miesięcy Range Rover Evoque zyskał ogromną popularność. Wprawdzie nie można tego powiedzieć o sprzedaży, bo jest na to jeszcze za wcześnie, jednak biorąc pod uwagę zainteresowanie tym autem oraz opinie dziennikarzy, rynkowy sukces jest tylko kwestią czasu. Brytyjski producent pracuje więc nad nową, mocniejszą wersją małego SUV-a.

Range Rover EvoqueRange Rover Evoque
Bartosz Pokrzywiński

W ciągu zaledwie kilku miesięcy Range Rover Evoque zyskał ogromną popularność. Wprawdzie nie można tego powiedzieć o sprzedaży, bo jest na to jeszcze za wcześnie, jednak biorąc pod uwagę zainteresowanie tym autem oraz opinie dziennikarzy, rynkowy sukces jest tylko kwestią czasu. Brytyjski producent pracuje więc nad nową, mocniejszą wersją małego SUV-a.

Według brytyjskiego AutoCar, Land Rover rozpoczął już prace nad mocniejszą wersją Evoque. David Mitchell, kierownik projektu, ma już podobno w swoim garażu auto z dwulitrowym silnikiem benzynowym, który dzięki pomocy turbosprężarki produkuje 300 koni mechanicznych.

Jak twierdzi Mitchell "konstrukcja to wytrzyma". Biorąc pod uwagę wcześniejsze posunięcia brytyjskiego producenta, wprowadzenie na rynek "hot" wersji Evoque, nie powinno nikogo dziwić. Obecnie najmocniejszą wersją SUV-a jest 240 konna odmiana, którą również napędza dwulitrowy benzynowy silnik. Auto rozpędza się do pierwszej setki w 7,1 sekundy.

Jeśli więc pod maską Evoque zagości 60 dodatkowych koni mechanicznych, możemy spodziewać się przyspieszenia na poziomie 6 sekund, a to już szybciej od Golfa GTI i bardzo blisko pełnowymiarowego Range'a Supercharged.

David Mitchell zdradził także magazynowi AutoCar, że jak tak dalej pójdzie, Land Rover będzie musiał wprowadzić na rynek dodatkową markę albo wersję, dla najmocniejszych odmian produkowanych przez firmę aut.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy