Rajd Hiszpanii 2016 - Ogier czwarty raz z rzędu mistrzem świata

Po pięciu wygranych rajdach i zwycięstwach na 55 odcinkach specjalnych w tym sezonie, załoga Sébastien Ogier i Julien Ingrassia po raz czwarty z rzędu zwyciężyła w rajdowych mistrzostwach świata. Wyrównali tym samym wyczyn Tommiego Mäkinena i tylko Sébastien Loeb i Daniel Elena mają lepsze od nich statystyki.

Sebastien Ogier i Julien Ingrassia - czterokrotni rajdowi mistrzowie świata.Sebastien Ogier i Julien Ingrassia - czterokrotni rajdowi mistrzowie świata.
Źródło zdjęć: © fot. VW Motorsport
Marcin Łobodziński

„Co się odwlecze to nie ucieczce” – mógłby powiedzieć Sébastien Ogier po zwycięstwie w Rajdzie Francji, po którym nie mógł świętować mistrzostwa świata ze względu na dobry wynik Andreasa Mikkelsena. Norweski wicelider klasyfikacji generalnej tym razem rolował swoim Polo na dwunastym odcinku specjalnym, czym otworzył drogę do chwały swojemu zespołowemu koledze.

Sébastien Ogier tylko do OS 4 był na prowadzeniu, po czym inicjatywę przejął Dani Sordo. Hiszpan w domowej rundzie jechał znakomicie i na koniec pierwszego dnia miał dwa wygrane odcinki i 17 s przewagi nad mistrzem świata. Niestety podczas asfaltowej soboty – Rajd Hiszpanii jest rozgrywany na nawierzchni mieszanej – nie był w stanie utrzymać tempa Volkswagenów. Najpierw wygrywał Latvala, ale na OS 12 przebił oponę. Na drugiej pętli dominował Ogier, który pod koniec dnia przejął prowadzenie.

Dani Sordo był o krok od zwycięstwa
Dani Sordo był o krok od zwycięstwa © fot. Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Przed rozpoczęciem dzisiejszych zmagań, przewaga Francuza nad Hiszpanem wynosiła skromne 5,8 s, ale Ogier nie dał żadnych nadziei swojemu rywalowi. Po dwóch pierwszych odcinkach miał już 12,7 s przewagi, by przed Power Stage powiększyć ją do 14 s. Ostatnia próba dnia była szansą Daniego na powiększenie liczby punktów. Niestety i tu przegrał z Ogierem, który zajął drugie miejsce za Latvalą, ale przed Sordo.

Sébastien Ogier przypieczętował wygraną w Hiszpanii swój czwarty mistrzowski tytuł. Obecnie w rajdowych statystykach tylko Loeb jest już do pokonania. Francuz zrównał się z Tommi Mäkinenem, który w latach 1996-1999 zdobył cztery tytuły mistrzowskie z rzędu, również samochodem jednej marki – Mitsubishi.

Rajd Hiszpanii 2016 - klasyfikacja generalna
Poz.ZałogaSamochódCzas/strata
1.

S. Ogier

J. Ingrassia

VW Polo WRCzwycięzca
2.

D. Sordo

M. Marti

Hyundai i20 WRC+15.6 s
3.

T. Neuville

N. Gilsoul

Hyundai i20 WRC+1:15.0 min
4.

H. Paddon

J. Kennard

Hyundai i20 WRC+1:27.8 min
5.

M. Ostberg

O. Floene

Ford Focus WRC+3:24.4 min
6.

O. Tanak

R. Molder

Ford Focus WRC+5:24.9 min
7.

K. Abbring

S. Marshall

Hyundai i20 WRC+7:31.3 min
8.

J. Kopecky

P. Dresler

Škoda Fabia R5+9:05.1 min
9.

P. Tidemand

J. Andersson

Škoda Fabia R5+9:20.4 min
10.

C. Breen

S. Martin

Citroen DS3 WRC+9:57.1 min
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.