Rajd Francji (2016) - Ogier nie dał szans rywalom

Sébastien Ogier prowadził od startu do mety swojej domowej rundy Tour de Corse. Francuz oddał pojedyncze oesy Krisowi Meekowi i Thierry’emu Neuville’owi. Ci dwaj kierowcy mogliby stanowić zagrożenie dla mistrza świata, ale ten był w doskonałej formie.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. VW Motorsport
Marcin Łobodziński

Meeke był po dwóch odcinkach specjalnych już 14,7 s za Ogierem, a na trzecim przebił oponę i zmieniał koło. Stracił dodatkowe 2,5 minuty i jeszcze dodał wypadnięcie z trasy, co zaprzepaściło szanse na dobry wynik. Neuville nie miał większych problemów, nie licząc niesamowitego tempa Seba. Z jednej strony dzielnie odpierał ataki Mikkelsena, z drugiej tracił po kilka do kilkudziesięciu sekund do lidera. Szkoda Daniego Sordo, który na OS4 też złapał kapcia i spadł z podium.

Dzięki temu o trzecie miejsce mogli powalczyć Mikkelsen z Latvalą. Zdecydowanie lepiej na asfaltach czuł się Norweg. Warto zaznaczyć dobre tempo Craiga Breena, który zaliczył w Citroënie DS3 WRC kolejną rundę mistrzowską. Irlandczyk co prawda nie był w stanie utrzymać prędkości Volkswagenów, ale był wystarczająco szybki by stawić opór Hyundaiom Sordo i Paddona.

Thierry Neuville
Thierry Neuville © fot. Hyundai Motorsport

W klasie WRC2 zdecydowanymi faworytami byli Jan Kopecky i Elfyn Evans. Brytyjczyk przez cały rajd, od samego początku nie oddał prowadzenia doświadczonemu Czechowi. Niestety niewiele do zaprezentowania miał Hubert Ptaszek pilotowany przez Maćka Szczepaniaka. W tak trudnej rundzie zamykał stawkę WRC2 na prawie wszystkich próbach.

Nienajlepiej wypadł lokalny bohater i mistrz polski Bryan Bouffier. Jadąc Citroënem DS3 R5 nie był w stanie rywalizować z czołówką klasy RC2. W mistrzostwach świata zadebiutował również Hyundai i20 R5, ale fabryczny kierowca Kevin Abbring nie ukończył rajdu. Włoch Fabio Andolfi zajął dopiero siódme miejsce w klasie RC2.

Odnotujmy, że jest to dopiero czwarte zwycięstwo Ogiera w tegorocznych mistrzostwach świata, ale Francuz zdecydowanie prowadzi w klasyfikacji kierowców. Drugi jest Andreas Mikkelsen, a trzeci Thierry Neuville - kierowca, który jeszcze nie ma kontraktu na przyszły rok.

Rajd Francji 2016 - klasyfikacja generalna
Poz.ZałogaSamochódCzas/strata
1.

S. Ogier

J. Ingrassia

VW Polo WRCzwycięzca
2.

T. Neuville

N. Gilsoul

Hyundai i20 WRC+46.4 s
3.

A. Mikkelsen

A. Jaeger

VW Polo WRC+1:10.0 min
4.

J-M. Latvala

M. Anttila

VW Polo WRC+1:35.6 min
5.

C. Breen

S. Martin

Citroen DS3 WRC+2:18.6 min
6.

H. Paddon

J. Kennard

Hyundai i20 WRC+2:36.1 min
7.

D. Sordo

M. Marti

Hyundai i20 WRC+3:06.9 min
8.

E. Camilli

B. Veillas

Ford Fiesta WRC+4:53.9 min
9.

M. Ostberg

O. Floene

Ford Fiesta WRC+5:37.7 min
10.

O. Tanak

R. Molder

Ford Fiesta WRC+6:26.6 min
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.