Rajd Australii 2016: koniec epoki Volkswagena

Każda epoka WRC ma swojego bohatera, a ostatnie lata należały do zespołu Volkswagen Motorsport. Po dzisiejszym Rajdzie Australii można sobie zadać pytanie: kto teraz będzie rozdawał karty?

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. VW Motorsport
Marcin Łobodziński

Zakończony dziś w nocy naszego czasu Rajd Australii zamknął rozdział w historii WRC pt. Volkswagen Motorsport. Zwycięzcą został Andreas Mikkelsen, który na mecie zameldował się przed Sébastienem Ogierem. Dublet na koniec sezonu i pożegnanie z rajdowymi mistrzostwami świata był tym, o czym ekipa marzyła. Volkswagen Polo R WRC łącznie odniósł 44 zwycięstwa, 31 z nich zdobył Ogier, 9 Latvala i 3 Mikkelsen. Ekipa aż 16 razy zdobyła dublet.

Andreas Mikkelsen nie był w stanie wywalczyć wicemistrzostwa świata, ponieważ Thierry Neuville zajął trzecie miejsce i tym samym to on został drugim kierowcą tegorocznego sezonu. Kolejna dwójka kierowców to Hayden Paddon i Dani Sordo, zatem cała trójka Hyundaia ukończyła rajd za Volkswagenami.

Tylko Jariego-Mattiego Latvali zabrakło w ścisłej czołówce. Fin już na pierwszym odcinku specjalnym uszkodził zawieszenie swojego Polo R WRC przez co stracił 27,4 s oraz otrzymał kary czasowe przed startem do OS2 i OS3. Po pierwszej pętli miał już prawie 8 minut straty do lidera. Jego 9. miejsce to i tak znakomity rezultat w tych okolicznościach, choć wygrał tylko jeden odcinek specjalny.

Obraz
© fot. VW Motorsport

Przez całe trzy dni trwała walka Mikkelsena z Ogierem, ale oczywiście obaj mieli tę świadomość, że muszą dojechać do mety. Mikkelsen prowadził od początku dzięki lepszej pozycji startowej. Ogier odrabiał straty i na koniec drugiego dnia miał już tylko 2 s do lidera. Andreas w niedzielę rozpoczął od mocnego uderzenia i wygrał trzy pierwsze próby zapewniając sobie komfortowe 22,7 s przewagi. Ogier nie mógł wiele zrobić na dwóch ostatnich oesach rajdu. Zgarnął natomiast trzy punkty na Power Stage, dwa przypadły Neuville'owi, a jeden Sordo.

Rajd Australii 2016 - klasyfikacja generalna
Poz.ZałogaSamochódCzas/strata
1.

A. Mikkelsen

A. Jaeger

VW Polo WRCzwycięzca
2.

S. Ogier

J. Ingrassia

VW Polo WRC+14.9 s
3.

T. Neuville

N. Gilsoul

Hyundai i20 WRC+1:12.6 min
4.

H. Paddon

J. Kennard

Hyundai i20 WRC+1:26.7 min
5.

D. Sordo

M. Marti

Hyundai i20 WRC+1:28.3 min
6.

M. Ostberg

O. Floene

Ford Fiesta WRC+1:41.5 min
7.

O. Tanak

R. Molder

Ford Fiesta WRC+3:04.3 min
8.

E. Lappi

J. Ferm

Skoda Fabia R5+7:32.3 min
9.

J-M. Latvala

M. Anttila

VW Polo WRC+7:56.9 min
10.

L. Bertelli

S. Scattolin

Ford Fiesta WRC+8:00.1 min
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.