Radość Porsche trwała krótko. Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ odzyskał koronę na Nürburgringu

Zaledwie po niespełna 4 miesiącach Porsche Panamera Turbo S utraciła koronę na Nürburgringu w klasie aut luksusowych. Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ pobił rekord okrążenia toru o 2 sekundy. Jest to tym bardziej godne podziwu, jeśli weźmiemy pod uwagę, że warunki wcale nie były idealne.

Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ pobił rekord Porsche Panamery Turbo S aż o sekundyMercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ pobił rekord Porsche Panamery Turbo S aż o sekundy
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe Mercedes
Filip Buliński

Choć Inżynierowie z Zuffenhausen zadbali o odpowiednie tło przy wprowadzeniu liftingu Panamery, nie cieszyli się zbyt długo z rekordu na torze Nürburgring. Przypomnijmy, w lipcu Lars Kern pokonał w Panamerze Turbo S "zielone piekło" w czasie 7:29,81, bijąc tym samym rekord Mercedesa-AMG 63 S 4Matic+ z 2018 roku. Trzeba jednak zaznaczyć, że od niedawna liczony jest dłuższy odcinek podczas pomiarów, jednak porsche było też lepsze na "starym" układzie.

Wraz z pojawieniem się zmodernizowanego GT 63 S 4Matic+ na rok modelowy 2021 Mercedes postanowił podnieść rękawice rzucone przez Porsche. Jak się okazuje, opłacało się. Za kierownicą 639-konnej limuzyny z 4-litrowym, podwójnie doładowanym V8 zasiadł Demian Schaffert – inżynier rozwoju AMG, którego zasługą był także rekord z 2018 roku. Zmiany na rok modelowy objęły m.in. modyfikację poszczególnych parametrów podwozia, zawieszenia, układu kierowniczego i silnika (mające zapewnić większą rozpiętość między komfortem a sportową jazdą), co zaowocowało czasem okrążenia 7:27,80.

Jeśli weźmiemy pod uwagę czasy na "starym" układzie, poprzedni rekord Mercedesa wynosił 7:25,41, a Porsche – 7:25,04, zaś nowy czas GT 63 S 4Matic+ to 7:23,009. Co więcej, Mercedes podkreśla, że podczas bicia nowego rekordu tor był miejscami wilgotny, co wcale nie ułatwiało zadania.

Modernizacji doczekał się także system multimedialny MBUX, ale nie miał on raczej wpływu na rekord. Samochód wyposażono we wszystkie opcje, które dostępne są także w cywilnym aucie, w tym m.in. pakiet aeorodynamiczny czy opony Michelin Pilot Sport Cup2. Jedyną nieoryginalną zmianą było zamontowanie kubełkowego fotela i szelkowych pasów – to i tak mniej, niż zrobiło Porsche, które w Panamerze zastosowało także klatkę bezpieczeństwa.

Nie pozostaje nic innego jak pogratulować Mercedesowi i czekać na odpowiedź Porsche. Może czas wytoczyć działo w postaci 700-konnej Panamery Turbo S E-Hybrid?

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów