R like Real Sport – Abt AS 6-R Avant (2013)

W Genewie swoją salonową premierę miał Abt AS 6-R Avant. Teraz tuner z Niemiec podał więcej szczegółów dotyczących tego samochodu. Wiadomo m.in., że auto ma 600-konny silnik i osiąga więcej niż 300 km/h.

Obraz
Olgierd Lachowski

„R like Real Sport” – takim hasłem Abt reklamuje swoje nowe kombi. Wóz nazywa się AS 6-R Avant i bazuje na wersji S6 modelu A6 Avant. Jak to bywa w przypadku premier samochodów Audi, które często w topowych wersjach S i RS pokazywane są najpierw jako kombi, AS 6-R też debiutuje najpierw jako Avant.

Nadwozie Abta nie przeszło rewolucyjnych zmian. Tuning optyczny ogranicza się do przymocowania kompozytowych ozdób na przednim zderzakospojlerze, przyklejenia imitacji wylotów powietrza na przednie błotniki, przymocowania ozdobnych listew do progów, dodania nakładki pod tylnym zderzakiem i spojlera nad klapą bagażnika.

Wreszcie tuner zaproponował felgi o symetrycznym wzorze do swojego samochodu. To znane z R8 GTR obręcze ER-X o średnicy 21” i szerokości 9,0”. Przednie i tylne opony mają rozmiar 265/30 R 21. Oczywiście osoby zainteresowane felgami DR, czyli tymi niesymetrycznymi, mogą je bez problemu zakupić do swojego Audi.

Źródłem mocy w Audi S6 jest 4-litrowy motor V8 o kącie rozwidlenia rzędów cylindrów wynoszącym 90 stopni. Konstrukcja ma bezpośredni wtrysk benzyny, dwie turbosprężarki twin-scroll oraz dwie międzystopniowe chłodnice powietrza doładowującego.

Dzięki takiej budowie jednostka napędowa seryjnego kombi osiąga moc 420 KM przy 5500-6400 obr./min, a jej moment obrotowy wynosi 550 Nm w przedziale od 1400 do 5200 obr./min.

Inżynierowie Abt Sportsline sprawili, że silnik daje z siebie znacznie więcej. Po tuningu moc maksymalna podskoczyła do 600 KM przy 6000 obr./min, a moment obrotowy przyjął wartość 750 Nm przy 2900-5200 obr./min. Z pewnością podniesiono ciśnienie doładowania, ale nie wiadomo, co więcej mechanicy zrobili z silnikiem, żeby uzyskać taką moc.

Obraz

AS 6-R Avant nie jest lekkie, ponieważ waży 2025 kg, ale dzięki wspomnianemu silnikowi, napędowi na wszystkie koła oraz zautomatyzowanej 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni S-tronic bardzo sprawnie przyspiesza do 100 km/h i 200 km/h.

Pierwsza setka w tym wozie jest osiągana po 3,90 s. To o 0,80 s lepiej, niż wynosi czas rozpędzania do 100 km/h zwykłego auta. 200 km/h na liczniku pojawia się po 12,90 s. Abt podaje prędkość maksymalną wynoszącą 310 km/h, jednak mogłaby być ona nieco wyższa, gdyby opony były wytrzymalsze.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3993 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 600 KM przy 6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 150,26 KM/l (seryjny – 105,18 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 750 Nm przy 2900-5200 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła quattro

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,0 x 20” ER-X
  • Koła tylne: 9,0 x 20” ER-X
  • Opony przednie: 265/30 R 20
  • Opony tylne: 265/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2025 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,38 kg/KM (seryjny – 4,82 kg/KM)
  • Długość: 4934 mm
  • Szerokość: 1874 mm
  • Rozstaw osi: 2916 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,90 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 12,90 s
  • Prędkość maksymalna: 310 km/h
  • Obraz
  • Obraz
[1/2] Źródło zdjęć: |

Źródło: Abt

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy