Push to Pass - nowe, ambitne plany PSA

Francuski koncern ogłosił swoją strategię, która ma zapoczątkować dla niego nową erę. Wygląda na to, że w najbliższych latach czeka nas wiele nowych premier na zachodzie Europy.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Francuzi planują wprowadzać jeden nowy samochód na region, na markę, na rok, u wszystkich trzech producentów: Citroëna, Peugeota i DS. PSA podsumowuje, że to w sumie daje 26 aut osobowych i 8 lekkich pojazdów użytkowych w tym 1-tonowego pickupa. Co ciekawe, do 2021 roku w tych liczbach mają się zawrzeć cztery samochody elektryczne i siedem hybryd.

Tymi ambitnymi planami PSA chce uzyskać przyrost dochodów o 10 procent do 2018 roku i o kolejnych 15 do 2021. Ma w tym pomóc nie tylko wprowadzanie nowych pojazdów, ale także zmiana modelu biznesowego, szukanie nowych nabywców i nadawanie wszystkim samochodom koncernu większej wartości.

Elementem nowej polityki PSA będzie większa cyfryzacja wszystkich działań. To między innymi tą ścieżką francuski koncern chce pozyskać nowych klientów. Chce też budować większe przywiązanie do poszczególnych marek.

Co ciekawe, PSA zmienia nie tylko swój model biznesowy i szykuje rewolucję modelową. Francuzi zmienili także nazwę. Teraz oficjalnie brzmi ona Groupe PSA.

Właściwie nie powinniśmy być zaskoczeni tymi działaniami. PSA już wcześniej zaczęła porządki w swoim portfolio. Można było więc spodziewać się, że po nich nastąpi okres rewolucji. Teraz każdy zna bowiem swoje miejsce w szeregu w tym koncernie. Peugeot nakreślił swój wizerunek jako bardzo wyrazistego konkurenta dla Volkswagena czy Opla. Citroën poszedł w inną stronę. Wizerunek tego producenta ma kojarzyć się teraz z samochodami bardziej przystępnymi cenowo, ale wciąż awangardowymi. Wzorowym przykładem jest np. C4 Cactus.

Nowe logo Groupe PSA
Nowe logo Groupe PSA

Na koniec zostaje jeszcze marka DS, która jest próbą wejścia PSA do segmentu premium. Ten francuski atak (jakkolwiek egzotycznie by to nie brzmiało zgodnie z utartymi stereotypami) na razie nie przebiega spektakularnie - niemiecka trójca i coraz zacieklej konkurujące z nią Volvo i Jaguar mogą póki co spać spokojnie.

Czy szykowane przez PSA zmiany pomogą prześcignąć konkurencję? Przekonamy się za kilka lat.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy