Przypakowany James Bond – Wheelsandmore Vanquish Stage 1 (2013)

Wheelsandmore jako pierwszy tuner zaproponował modyfikacje do nowiutkiego Astona Vanquisha. Przeróbki obejmują tylko mechanikę brytyjskiego coupé, a dzięki nim silnik Vanquisha jest wzmocniony o niespełna 30 KM.

Obraz
Olgierd Lachowski

Wheelsandmore jako pierwszy tuner zaproponował modyfikacje do nowiutkiego Astona Vanquisha. Przeróbki obejmują tylko mechanikę brytyjskiego coupé, a dzięki nim silnik Vanquisha jest wzmocniony o niespełna 30 KM.

Choćby w każdym kolejnym filmie James Bond jeździł Lexusem, Mercedesem czy Ferrari, i tak zawsze będzie kojarzony z samochodami marki Aston Martin. Brytyjska firma w ostatnich latach działa coraz prężniej, czego dowodem były nawet próby zbudowania wozu klasy LMP1 (niestety, nieudane). Tymczasem na drogi niedawno wypuszczono drugą generację modelu Vanquish. Auto o typowych dla Astona Martina liniach ma oczywiście adekwatny do swojego wyglądu silnik.

Pod maską siedzi widlasta 12-cylindrowa konstrukcja o objętości skokowej 5,9 l. Jak przystało na brytyjski wóz GT, motor nie ma żadnego doładowania, a moc czerpie tylko z objętości. A mocy jest niemało. 573 KM przy 6750 obr./min i 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 5500 obr./min są gwarancją, że auto dostarczy niezapomnianych wrażeń.

Obraz

Być może nie każdemu przypadnie do gustu klasyczna automatyczna skrzynia biegów (jest na szczęście opcja ręcznej zmiany przełożeń), ale wynagrodzą to na pewno napęd na tylne koła i osiągi. Aby osiągnąć 100 km/h, maszyna potrzebuje tylko 4,10 s, a przyspieszanie kończy się dopiero przy 295 km/h.

Jeśli chodzi o parametry drogowe stuningowanego Astona, to trzeba powiedzieć, że Wheelsandmore na razie wpłynęło na nie tylko symbolicznie. Prędkość maksymalna wzrosła o 3 km/h za sprawą nowego ECU, które z jednostki silnikowej wyciska kolejne 27 KM mocy (razem 600 KM) i 20 Nm momentu obrotowego.

Niektóre zagraniczne serwisy podają, że moc jednostki wzrosła o 40 KM w wyniku m.in. montażu sportowego układu wydechowego. Na stronie internetowej tunera jest co prawda napis „Exhaust for Aston Martin Vanquish 2013” i poniżej wymienione są dostępne układy wydechowe, ale wyraźnie jest zaznaczone, że są one przeznaczone do poprzednika prezentowanego wozu.

Obraz

Do obu Vanquishów dostępne są za to felgi 6Sporz[sup]2[/sup] o średnicy 20” i 21”. Niezależnie od średnicy przednie obręcze mają szerokość 9,5”, a tylne 12,0”. Do wyboru są trzy konfiguracje materiałowe: z kompozytową tarczą, obręczą lub całkowicie kompozytowe. Opony mają rozmiar 255/30 z przodu i 305/25 z tyłu.

Dane techniczne

  • Typ: V12
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5935 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 600 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 101,10 KM/l (seryjny – 96,55 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 620 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,5 x 20” (21”) 6Sporzsup2/sup
  • Koła tylne: 12,0 x 20” (21”) 6Sporzsup2/sup
  • Opony przednie: 255/30 R 20 (21)
  • Opony tylne: 305/25 R 20 (21)

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1804 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,01 kg/KM (seryjny – 3,15 kg/KM)
  • Długość: 4720 mm
  • Szerokość: 1950 mm
  • Wysokość: 1294 mm
  • Rozstaw osi: 2740 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 298 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/3] Źródło zdjęć: |

Źródło: Wheelsandmore

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są