Przyjeżdżasz i siadasz za kółko wyścigówki. Trudno o lepszą ofertę motorsportową

Wyścigi bez utrzymywania całego zaplecza technicznego, mechaników i przede wszystkim samochodu? To możliwe. Kolejny sezon wyścigów Mazdą MX-5 ruszył, a koszty – jak na świat motorsportu – są po prostu niskie.

Inspiracja dla tego malowania jest chyba oczywistaInspiracja dla tego malowania jest chyba oczywista
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Drugi sezon wyścigowy polskiej edycji pucharu Mazdy MX-5 (pod nazwą Unitel Mazda MX-5 Cup Poland) już ruszył. Za kierownicami zasiadają prawdziwi profesjonaliści, między innymi Nikodem Wierzbicki, który pokazał się z dobrej strony w serii Kia Platinum Cup (w której startował też nasz redakcyjny kolega, Mateusz Żuchowski). Jest też Tomasz Lach startujący też w Porsche Sprint Challenge czy Konrad Czaczyk, który wyścigowe szlify zdobywał na Florydzie.

Unitel Mazda MX-5 Cup
Unitel Mazda MX-5 Cup © mat. prasowe

Co najważniejsze, w Unitel Mazda MX-5 Cup nie musisz mieć własnego auta, mechaników, zespołu wyścigowego. Najważniejsze, żebyś miał kask i licencję wyścigową – o całą resztę zatroszczy się organizator. Trudno o bardziej przystępną formułę. Po prostu – przyjeżdżasz na tor i "upalasz" jeden z najlepszych samochodów sportowych na świecie. W tym roku za 10 rund wyścigowych wystarczyło zapłacić nieco ponad 100 tys. zł. To w świecie motorsportu budżet na waciki. A jednak da się!

Wszystkie samochody są identyczne mechanicznie, przygotowane przez warszawską firmę TG Auto. Zmiany objęły głównie zawieszenie i układ jezdny. Silnik to dwulitrowa wolnossąca jednostka. Nie robi wrażenia? Mazdy ważą mniej niż tonę, a w tym sezonie zmieniono dostawcę opon. Wyniki widać od razu.

Przygotowanie seryjnych egzemplarzy
Przygotowanie seryjnych egzemplarzy © materiały prasowe

– Po pierwszych wyścigach jesteśmy bardzo zadowoleni z opon Hankook, które zapewniają tempo lepsze o 3-4 sekundy na okrążeniu, niż w poprzednim sezonie, a także jeszcze więcej emocji i sportowych doznań – mówi Paweł Skucha, dyrektor TG Auto.

3-4 sekundy na torze Poznań to nie lada wynik, a auta mają otrzymać dodatkowe modyfikacje obejmujące przede wszystkim chłodzenie elementów. Łącznie wyścigówki przejechały nieco ponad 30 tys. km i nie zaliczyły żadnej awarii.

Mazda MX-5
Mazda MX-5 © mat. prasowe

Najbliższa podwójna runda pucharu Unitel Mazda MX-5 Cup Poland odbędzie się w ostatni weekend czerwca na torze w Poznaniu.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów