Przycisk, który pokochają kierowcy. Dacia staje na straży zdrowego rozsądku

Dacia odświeżyła gamę modelową na rok 2024, głównie pod kątem elementów wyposażenia, które od lipca będą wymagane prawnie w Europie. Wśród nich znajdzie się m.in. irytujący system ISA, ale i na to Dacia ma receptę.

W gamie zagoszczą nowe koloryW gamie zagoszczą nowe kolory
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Dacia

Dacia od zawsze przekładała niskie ceny nad "zbędne" dodatki, które niekoniecznie spotykają się z aprobatą kierowców, a są kosztowne i skomplikowane. Niestety, chcąc spełniać unijne regulacje, rumuńska marka musi się ugiąć i uzupełnić wyposażenie oferowanych aut.

Zgodnie z dyrektywą Global Safety Regulation II, która wejdzie w życie w lipcu 2024 roku, nowe auta oferowane w Europie będą musiały być standardowo wyposażone w takie dodatki jak:

  • asystent pasa ruchu,
  • monitorowanie uwagi kierowcy,
  • czujniki światła i deszczu,
  • tylne czujniki parkowania,
  • system hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych i rowerzystów,
  • ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu,
  • instalacja pod czujnik alkoholowy,
  • czarna skrzynka,
  • rozpoznawanie znaków drogowych z ostrzeżeniem o przekroczeniu prędkości.

Szczególnie ten ostatni system, szerzej znany pod skrótem ISA budzi sporo kontrowersji. Potwierdzi to każdy, kto miał okazję jeździć autem wyposażonym w to "udogodnienie". Ostrzeżenie dźwiękowe przy przekroczeniu prędkości wydaje się mądrym pomysłem. Problem w tym, że nie zawsze działa właściwie, przez co uruchamia alarm nawet wtedy, gdy jedziemy zgodnie z przepisami.

Co gorsza, w większości modeli system ISA aktywuje się zawsze po uruchomieniu auta. By go wyłączyć, nierzadko trzeba przekopać się przez najgłębsze odmęty menu. Ale nie w Dacii. Tu zrobimy to przy pomocy jednego fizycznego przycisku "My safety button". Rumuni znów udowadniają, że cenią sobie zdrowy rozsądek. Wielu klientów z pewnością będzie im wdzięcznych.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów