Przeszczep się udał – Ruf 911 RGT 8 (2012) [Genewa 2012]

Jeśli chodzi o tuning Porsche, to w tym roku w Genewie nie ma sobie równych firma Ruf, na której stoiskach znajduje się aż sześć nowych lub odświeżonych aut. Wśród nich jest druga generacja modelu RGT 8.

Obraz
Olgierd Lachowski

Pierwszy RGT 8 został pokazany w 2010 roku. Głównym założeniem przy tworzeniu tego pojazdu było udowodnienie, że Porsche 911 może być napędzane nie tylko silnikiem przeciwsobnym. Do niewiele różniącego się od seryjnego nadwozia Alois Ruf wcisnął 8-cylindrowy widlasty silnik własnej konstrukcji. To samo urządzenie znajduje się z tyłu nowego RGT 8.

Motor napędzający ten wóz to urządzenie zbudowane przez mechaników Rufa. Za wzór posłużył jeden z silników wyścigowych, a inżynierem kierującym pracami przy projektowaniu jednostki napędowej był Hans Mezger, który lata wcześniej odpowiadał za „uzbrojenie” wyścigowego Porsche 917.

Obraz

Nietypowy dla przerobionego 911 silnik to maszyna V8 o kącie rozwidlenia cylindrów wynoszącym 90 stopni. Wał korbowy napędzający tłoki to element typu flatplane, czyli taki, w którym kąt pomiędzy czopami korbowymi wynosi 180 stopni. Co prawda producent nadal nie ujawnił pełnej specyfikacji motoru, ale wysokie obroty mocy sugerują, że mamy do czynienia z konstrukcją o dużej średnicy cylindra i małym skoku tłoka.

Objętość skokowa jednostki wynosi 4499 cm[sup]3[/sup]. Za doprowadzanie mieszanki paliwowo-powietrznej i odprowadzanie spalin w każdym cylindrze odpowiadają po cztery zawory. W głowicach zamontowano po dwa wałki rozrządu. Wzorem wyścigowych i innych sportowych aut zastosowano suchą miskę olejową. Kompletny silnik waży niespełna 200 kg.

Obraz

Spaliny opuszczają agregat przez sportowy układ wydechowy zaopatrzony w trójfunkcyjne konwertery katalityczne i tłumiki o zmniejszonych oporach przepływu.

Motor legitymuje się mocą maksymalną wynoszącą 550 KM przy 8500 obr./min i momentem obrotowym o wartości 500 Nm przy 4000 obr./min. Moc płynie do 6-biegowej manualnej skrzyni biegów, a z niej wyłącznie na tylne koła. Nie wiadomo czy przekładnia główna wraz mechanizmem różnicowym pozostały z fabrycznego auta czy to zespoły przygotowane przez ekipę Rufa.

Ruf 911 RGT 8 fot.4
Ruf 911 RGT 8 fot.4

Wielka wolnossąca jednostka napędowa co prawda nie pozostawia wolnego miejsca pod maską, ale też nie wymagała specjalnego przebudowywania nadwozia Porsche. W nowym aucie tuner i producent jednocześnie zrezygnował z klatki bezpieczeństwa (w poprzednim RGT 8 była). Tak jak w poprzedniku, i tu nie ma tylnych siedzeń.

Sama karoseria nowego Rufa nie różni się zbyt mocno od nadwozia Porsche 911 Carrery, a te zmiany, których dokonała firma z Pfaffenhausen łatwo zauważyć. Do nowych części należy agresywnie wyglądający przedni zderzakospojler z ogromnymi wlotami powietrza, tylny zderzak z wylotami powietrza po bokach oraz pokrywa silnika z dwoma spojlerami.

Obraz

RGT 8 ma koła z 20-calowymi felgami o klasycznym dla tunera wzorze. Obuto je w opony 245/35 z przodu i 325/30 z tyłu. Nie wiem jak przedstawia się kwestia układu hamulcowego. W aucie pierwszej serii Ruf montował ceramiczne 380-milimetrowe z przodu i 350-milimetrowe wentylowane tarcze z tyłu. W tym na jednym ze zdjęć widać, że nie są to 380-milimetrowe tarcze.

Na razie spośród parametrów drogowych została udostępniona tylko informacja o prędkości maksymalnej samochodu, która wynosi 318 km/h.

Ruf 911 RGT 8 fot.5
Ruf 911 RGT 8 fot.5

Cenę wozu być może poznamy niedługo. Auto można podziwiać na stoisku Rufa w trakcie trwania salonu samochodowego w Genewie.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4499 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 550 KM przy 8500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 122,22 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm przy 4000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”
  • Opony przednie: 245/35 R 20
  • Opony tylne: 325/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Szerokość: 1808 mm
  • Rozstaw osi: 2450 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 318 km/hblock position=\inside6205/block

Źródło: autoblogcaranddriver

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa