Przesada – Elia Clio (2013)

Niemiecka firma Elia już rozpoczęła produkcję elementów do tuningu nowiutkiego Renault Clio. Niestety, tunera chyba trochę poniosło, jeśli chodzi o zmiany optyczne.

Obraz
Olgierd Lachowski

Niemiecka firma Elia już rozpoczęła produkcję elementów do tuningu nowiutkiego Renault Clio. Niestety, tunera chyba trochę poniosło, jeśli chodzi o zmiany optyczne.

Renault Clio dostępne jest w Polsce z trzema jednostkami napędowymi, z czego jedna to turbodiesel. Najmniejszy motor ma 0,9 l objętości skokowej, moc 90 KM oraz moment obrotowy 135 Nm. Dzięki niemu mały francuz rozpędza się do 182-185 km/h (w zależności od wersji). Większy silnik, podobnie jak 0,9-litrowiec, to także konstrukcja benzynowa. Ma ona objętość skokową 1,1 l i rozwija moc 75 KM (maksymalny moment obrotowy to 107 Nm). Ta jednostka zapewnia znacznie słabsze osiągi autu – prędkość maksymalna to zaledwie 167 km/h.

Obraz

Diesel o objętości skokowej 1,5 l dostępny jest w dwóch wersjach: o mocy 75 i 90 KM oraz momencie obrotowym, odpowiednio, 200 i 220 Nm. W słabszej konfiguracji silnik rozpędza Renault do 167 km/h, a w mocniejszej do 181 km/h.

Udając się nowym Clio do firmy Elia, niestety nie ma co liczyć na tuning jednostek napędowych. Przynajmniej na razie. W ogóle modyfikacje mechaniczne na razie ograniczają się do sportowych sprężyn zawieszenia – oddzielne dla samochodów z silnikami benzynowymi i dieslem – które obniżają francuskiego hatchbacka o 30 mm.

Obraz

Za to jeśli chodzi o zmiany wizualne, to pracownicy Elii puścili wodze fantazji. Chyba aż za bardzo. Z przodu auta znalazł się trochę za duży spojler,z boku dołożono listwy na progi, a z tyłu fartuch pod zderzakiem. Nie licząc tego ostatniego elementu, pozostałe części wydają się nieźle dopasowane stylistyczne do samochodu, ale są za duże, przez co Renault wygląda pokracznie.

Swoje robią też idiotycznie wyglądające felgi (albo raczej felgi z kołpakami). Na szczęście chyba te koła są jednorazowym wybrykiem z okazji wystawy w Essen, bo nie ma ich w katalogu tunera. Są za to całkiem nieźle wyglądające obręcze w dwóch wzorach o rozmiarach od 6,0 x 15”, przez 6,5 x 16” do 7,0 x 17”. Elia nie proponuje do nich żadnych opon.

Felga o rozmiarze 7,0 x 17"
Felga o rozmiarze 7,0 x 17"

Ostatnim punktem modyfikacji proponowanym przez Niemców są dwie podwójne końcówki rur wydechowych ze stali nierdzewnej. Niestety, nie są one połączone z kompletnym sportowym układem wydechowym.

Źródło: Elia

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.