Proton Lekin, czyli kolejny odgrzewany kotlet z Malezji

Malezyjski producent o nazwie Proton na targach w Kuala Lumpur zaprezentował dwa koncepty, które bazują na istniejących już samochodach. Wczoraj informowaliśmy Was o modelu Inspira, czyli Mitsubishi Lancerze, a dzisiaj prezentujemy koncept o nazwie Lekin, który jest praktycznie Lotusem Europa z innym logo.

Proton Lekin ConceptProton Lekin Concept
Arkadiusz Gabrysiak

Malezyjski producent o nazwie Proton na targach w Kuala Lumpur zaprezentował dwa koncepty, które bazują na istniejących już samochodach. Wczoraj informowaliśmy Was o modelu Inspira, czyli Mitsubishi Lancerze, a dzisiaj prezentujemy koncept o nazwie Lekin, który jest praktycznie Lotusem Europa z innym logo.

Jednak nie jest to nic dziwnego, gdyż malezyjski Proton to właściciel marki Lotus. Co więcej - nie jest to pierwsze auto bazujące na modelu Europa - jakiś czas temu amerykański Dodge zaprezentował koncepcyjny elektryczny pojazd o nazwie Circuit, który także czerpał z rozwiązań Lotusa.

Proton Lekin Concept
Proton Lekin Concept

Proton Lekin (lub Lekir - jak mówią niektóre źródła) ma być stosunkowo niedrogim i elegancko wykończonym samochodem sportowym, którego cena zapewne byłaby niższa od brytyjskiego bliźniaka, którego nie znajdziemy już w ofercie Lotusa na jego oficjalnej stronie.

Proton upodobał sobie biało-czarne połączenie kolorów - zarówno Inspira, jak i prezentowany koncept Lekin mają takie właśnie, kontrastujące ubarwienie i kilka modyfikacji stylistycznych. Spekuluje się, że pod maską znajdzie się 1,6- lub 2,0-litrowa jednostka benzynowa o mocy około 220 KM.

Oryginalny Lotus Europa w ostatecznej konfiguracji miał 2,0-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 225 KM, który rozwijał 300 Nm momentu obrotowego. Pozwalało to osiągnąć pierwsze 100 km/h w około 5,7 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzymywała się przy 230 km/h. Daje to pogląd na to, jak spisywać miałby się Proton Lekin.

Jeszcze nie wiadomo. czy Proton zdecyduje się na wprowadzenie tego konceptu do produkcji. Jeśli jednak cena będzie stosunkowo niska, a technologia skopiowana od Lotusa, to ja z chęcią zobaczyłbym ten model także w Europie. A jaka jest Wasza opinia?[block position="inside"]8426[/block]

Źródło: AutoEvolutionCarscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Porsche 911 T na Silesia Ringu - dobrze, że takie auta istnieją
Porsche 911 T na Silesia Ringu - dobrze, że takie auta istnieją