Prezentacja Peugeota 2008 DKR

Peugeot Sport wreszcie pokazał w całej okazałości swoją rajdową broń na Dakar 2015.

Obraz
Marcin Łobodziński

Peugeot Sport przedstawił swój dakarowy pojazd na edycję 2015 słynnego Rajdu Dakar. Samochód nosi oficjalną nazwę 2008 DKR. Wciąż w składzie Team Peugeot Total oficjalnie są tylko Carlos Sainz i Cyril Despres, ale francuski producent zapowiada niespodziankę. Jeśli nie jest naiwny, to chyba nie ma na myśli Stéphane'a Peterhansela...

Obraz

Jean-Christophe Pailler kierujący zespołem projektantów zdecydował, że najlepszym rozwiązaniem układu napędowego dla dakarowego buggy będzie 2WD. Przeprowadziliśmy głęboką analizę pojazdów jeżdżących obecnie w rajdach terenowych i rozważyliśmy korzyści, jakie dają różne rozwiązania. W końcu wybraliśmy podejście całkiem różne od rywali. Biorąc pod uwagę możliwości, jakie daje transmisja 2WD, i jej zdolności do jazdy po piasku, postanowiliśmy przyjąć takie rozwiązanie. Pozwoliło nam to założyć większe koła i skorzystać z większego skoku zawieszenia - wyjaśnia Pailler.

Obraz

Carlos Sainz mający wiele do powiedzenia przy projektowaniu auta twierdzi, że 2008 DKR to radykalny przełom w budowie samochodów terenowych. Kompaktowa bryła i napęd na tylną oś to optymalne połączenie według hiszpańskiego kierowcy. Jestem przekonany, że jest to rozwiązanie, które może wygrać rajd. OK, wymaga dokładnego zaprojektowania, wzięcia pod uwagę wszystkich rodzajów nawierzchni, jakie występują w Dakarze, ale wiem, że Peugeot Sport ma niezbędną wiedzę, technologię i zamierza postawić przed całym zespołem wyjątkowe, stymulujące wyzwanie - powiedział El Matador.

Peugeot Returns Teaser - Peugeot onthult de 2008 DKR

Wnętrze oraz szczegóły techniczne, zwłaszcza dotyczące jednostki napędowej, na razie są owiane tajemnicą. Pokazano jedynie sylwetkę buggy i koła z 37-calowymi oponami Michelin.

Peugeot 2008 DKR - galeria

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa