Premiera Forda Focusa RS może się opóźnić. Winne są normy emisji spalin

Początkowo nowy Ford Focus RS miał być miękką hybrydą i zadebiutować w 2021 roku. Wszystko wskazuje jednak, że premiera się opóźni, gdyż Ford pod wpływem coraz ostrzejszych norm emisji spalin rozważa zmianę koncepcji.

Dotychczasowa generacja była napędzana 2,3-litrowym silnikiem o mocy 349 KM. Następca będzie najprawdopodobniej hybrydą.Dotychczasowa generacja była napędzana 2,3-litrowym silnikiem o mocy 349 KM. Następca będzie najprawdopodobniej hybrydą.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

2,3-litrowy EcoBoost napędzający przednie koła plus niewielki, elektryczny silnik, który w razie potrzeby wprawi w ruch tylną oś - taka była pierwotna koncepcja napędu nowego Focusa RS, która jednak najprawdopodobniej ulegnie zmianie. Ford poszukuje bowiem jeszcze bardziej ekologicznej alternatywy. Niewykluczone więc, że nowy RS stanie się pełnoprawną hybrydą.

Okazuje się, że 400-konny zestaw oparty na 2,3-litrowym silniku benzynowym i elektrycznym generatorze może nie być wystarczającą odpowiedzią na stale zaostrzające się normy emisji spalin. Tak informuje brytyjski magazyn Autocar. Marka stale dąży do obniżenia średniego poziomu emisji swojej gamy, a nowy Focus RS w takiej formie mógłby negatywnie wpłynąć na wyniki.

Nieoficjalnie wiadomo, że Ford obecnie pracuje nad zmianą koncepcji, co niestety może oznaczać spore opóźnienia w premierze modelu. Według doniesień Autocar, nowy RS ujrzy światło dzienne nie wcześniej niż w 2022 roku. Pierwotny pomysł zostanie najprawdopodobniej zastąpiony pełną hybrydą z nowym, 2,5-litrowym silnikiem.

To zestaw, który niedawno zadebiutował w nowym Fordzie Kuga, gdzie we współpracy z bezstopniową przekładnią i napędem na cztery koła generuje 300 KM. Wysiłki inżynierów będą teraz zapewne dotyczyć ewentualnego podniesienia mocy do około 400 KM, by RS mógł rywalizować z najmocniejszymi konkurentami w segmencie ostrych hatchbacków.

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik