Premiera: Ducati Desmosedici RR 

Są takie rzeczy, które podnoszą człowiekowi adrenalinę. Niektórzy skaczą ze spadochronów albo próbują wyczynów kaskaderskich. Włoski koncern Ducati potrafi zadbać o taką właśnie adrenalinę. Silnik o pojemności 989 cm3, który team Malboro Ducati używał w 2005 roku dostarcza potężną moc w ułamki sekund. Oto Desmosedici RR - replika z toru MotoGP!

Obraz
Damian Zarzycki

Są takie rzeczy, które podnoszą człowiekowi adrenalinę. Niektórzy skaczą ze spadochronów albo próbują wyczynów kaskaderskich. Włoski koncern Ducati potrafi zadbać o taką właśnie adrenalinę. Silnik o pojemności 989 cm3, który team Malboro Ducati używał w 2005 roku dostarcza potężną moc w ułamki sekund. Oto Desmosedici RR - replika z toru MotoGP!

Amerykański dziennikarz pracujący dla motorcycle-usa.com - Steve Atlas przez dwa dni sprawdzał możliwości tej niezwykłej maszyny. Sam Atlas może nazwać się szczęściarzem, bo to także jemu dane było jakiś czas temu testowanie na torze maszyny Casey'a Stonera ( Ducati GP8 MotoGP). Jazdy Desmosedici RR odbywały się na torze jak na publicznych drogach. Swoje wrażenia opisuje w szerokiej recenzji tego modelu.

Silnik jest identyczny jaki team Malboro Ducati używał podczas wyścigów MotoGP w 2005 roku, kiedy to jeszcze nie wprowadzono ograniczeń pojemności do 800 cm3. Silnik typu V-Four z pojemnością 990 cm3 sprawia, że moc dostarczana jest momentalnie. Czerwona kreska zaczyna się dopiero przy obrotach rzędu 14,200, co sprawia, że Desmosedici jest prawdopodobnie najagresywniejszą maszyną na rynku!

Team Ducati wydaje około 300 000 dolarów każdego roku na badania i rozwój swoich hamulców. W tym modelu widać, że te pieniądze nie idą na marne. Dwa wykonane z włókna węglowego hamulce od Bremo po rozgrzaniu powodują, że kierowca bardzo szybko całuje przednią szybę. Ale przy takich osiągach nie mogłoby być inaczej. Zawieszenie jest sztywne na tyle, że nawet ciężki kierowca odczuje pozytywną pracę technologii od firmy Ohlins.

Jeśli chodzi o stylizację uwagę przykuwa przypominający od razu bolidy Ferrari wściekle czerwony lakier. Ducati wprowadziło replikę motocykla MotoGP z myślą o każdym, kto jest uzależniony od adrenaliny. Koszty są niebotyczne. Motor kosztuje 275 000 zł!

Źródło: motorcycle-usa.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej