Premiera Audi e-tron. Ma ponadczterystukonny napęd i pokona dystans 400 km na jednym ładowaniu

Rok 2018 zapisze się u trzech producentów samochodów premium jako przełomowy. To w ostatnich tygodniach zaprezentowano trzy elektryczne modele, które mają dać początek erze pojazdów na prąd. Audi pokazało e-trona, który już niebawem trafi do salonów.

Audi e-tron wygląda na tyle zwyczajnie, że trudno byłoby się domyślić, iż jest elektryczne.Audi e-tron wygląda na tyle zwyczajnie, że trudno byłoby się domyślić, iż jest elektryczne.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Znamienne jest to, że tak Audi - jak i Mercedes EQC czy BMW i-Next - jest czymś w rodzaju SUV-a. To zyskujący obecnie na popularności segment, który jeszcze się rozrośnie. Jednak patrząc na mierzącego 4,9 metra długości e-trona widać w nim geny współczesnych Avantów, czyli kombi marki Audi.

Zobacz wideo prezentujące Audi e-tron:

Nisko poprowadzona linia dachu nie tworzy pełnowymiarowego SUV-a, który mógłby się kojarzyć z offroadem. Stylistycznie nie odbiega od innych modeli marki. Grill w stylu singleframe pozostał, pomimo że w autach na prąd nie ma potrzeby jego montowania. Tak po prawdzie to Audi e-tron nie ma mieć rewolucyjnego wyglądu jak BMW i-Next – ma być ewolucją w kierunku elektryków.

Bagażnik jest duży nawet jak na auto spalinowe - 660 l pojemności
Bagażnik jest duży nawet jak na auto spalinowe - 660 l pojemności © fot. mat. prasowe

Za napęd dopowiadają dwa silniki o łącznej mocy systemowej 408 KM i tworzą jednocześnie napęd na cztery koła. Równie imponujący jest moment obrotowy wynoszący 664 Nm, więc nie dziwi fakt, że auto przyspiesza do setki w czasie 5,7 s. Choć w zasadzie to mogłoby dziwić, bo można by się spodziewać nieco lepszego wyniku. Przykład? Wspomniany Mercedes EQC przyspiesza 0,6 s szybciej. Natomiast prędkość maksymalna e-trona to 200 km/h.

Bateria o pojemności 95 kWh ma zapewnić 400 km zasięgu, mierzonego według normy WLTP. Przy użyciu 150-kilowatowej ładowarki na prąd stały, baterię można naładować w ciągu 30 minut. Jest ona umieszczona tradycyjnie na płycie podłogowej, dzięki czemu samochód powinien zachowywać się bardzo stabilnie.

Wnętrze nawiązuje do luksusowych modeli A6 i A8
Wnętrze nawiązuje do luksusowych modeli A6 i A8 © fot. mat. prasowe

Audi opracowało system pedału przyspieszenia, podobny jak w Nissanie Leaf, dający możliwość przyspieszania i hamowania bez użycia hamulców. Z innowacji mamy jeszcze kamery zamiast lusterek wstecznych i pneumatyczne zawieszenie, sterowane niezależnie na każde koło.

Obejrzyj wideo i poznaj technikę nowego Audi e-tron:

Kabina samochodu przywodzi na myśl takie modele jak A6 czy A8. Zdominowana przez duże wyświetlacze i horyzontalne płaszczyzny tworzące deskę rozdzielczą. Wnętrze oferuje dużo przestrzeni, 660-litrowy bagażnik oraz pełną funkcjonalność. Nie zabrakło rozwiązań z dziedziny komfortu i bezpieczeństwa, używanych do tej pory w topowych modelach.

Audi e-tron, jak widać na zdjęciach, nie krzyczy na ulicy, że jest elektryczny. To normalny samochód z dużym bagażnikiem i całkiem rozsądnym zasięgiem oraz imponującą mocą. Będzie go można kupić w polskim salonie na początku 2019 roku, choć produkcja już trwa.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/20] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów