Prawie jak wyścigowe – Prior Design R8 GT850 (2012)

Przygotowująca głównie pakiety stylistyczne firma Prior Design opracowała zestaw, który wizualnie z Audi R8 robi bolid przypominający wyścigowe R8 LMS startujące w klasie GT3.

Obraz
Olgierd Lachowski

Niedziwna jest fascynacja pracowników tunera wyścigowym R8 LMS, skoro ta maszyna ma na swoim koncie całkiem sporo zwycięstw. Poza tym spora część klientów firm tuningowych kupuje części upodabniające drogowe auta do wyścigowych, więc Prior Design może całkiem nieźle zarobić na swoim pakiecie, który prezentuje się bardzo przyzwoicie.

Obraz

Samochód z zestawem GT850 (tak nazywa się komplet części oferowanych przez Prior Design) rzeczywiście przypomina R8 LMS. Drogowe auto ma poszerzone błotniki, dzięki czemu mieszczą się pod nimi koła z 20-calowymi felgami ADV.1 (nie podano, jakie konkretnie wymiary mają opony i felgi). Pod przednim zderzakiem jest mały kompozytowy splitter, a na pokrywie bagażnika znajduje się otwór wentylacyjny (lub jego imitacja) tak jak w wyścigowym R8.

Przednie błotniki kończą się małymi wylotami powietrza, a pod drzwiami są nowe nakładki na progi. Na dachu pojawił się wlot powietrza, który tak naprawdę poza „wyglądaniem” nie spełnia żadnej funkcji. W tylnej części Audi jest nowy zderzak oraz większy dyfuzor, a także bardzo duże skrzydło.

Obraz

Elementy pakietu GT850 są w dużej mierze wykonane z włókien węglowych, co uzasadnia ich dość wysoką cenę, która wyniesie 24 900 euro.

Audi R8 napędzane jest centralnie umieszczonym 8-cylindrowym widlastym silnikiem. Nie ma on doładowania, ale mnóstwo innych nowoczesnych rozwiązań, wśród których jest na przykład bezpośredni wtrysk paliwa. Z 4,2 l objętości skokowej wytwarzane jest 430 KM mocy maksymalnej i 430 Nm momentu obrotowego, które następnie trafiają do 6-biegowej manualnej lub 6-biegowej zautomatyzowanej skrzyni R-tronic (w nowym R8 jest już dwusprzęgłowa 7-biegowa skrzynka S-tronic), aż wreszcie dostarczane są na wszystkie koła.

Obraz

Fabryczny wóz przyspiesza do 100 km/h w 4,60 s i osiąga 302 km/h prędkości maksymalnej (dane katalogowe). Maszyna oferowana przez Prior Design może być jednak szybsza, bo tuner daje możliwość podkręcenia jednostki napędowej do 475 lub nawet 565 KM. W notce prasowej nie podano informacji, w jaki sposób motor osiąga wyższa moc (czy jest doładowanie?). Z pewnością też cena tuningu silnika nie jest wliczana we wspomniane 24 900 euro.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.