Praktycznie, ale z nutką szaleństwa – MR Touran 2.0 TDI (170 KM) Stage 1 (2010)

Masz żonę i czwórkę dzieci? Pewnie chciałbyś mieć sportowe Porsche 911 albo Audi R8, ale kupiłeś praktycznego Volkswagena Tourana. Na szczęście jednak nie wszystko stracone.

MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.11MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.11
Olgierd Lachowski

Masz żonę i czwórkę dzieci? Pewnie chciałbyś mieć sportowe Porsche 911 albo Audi R8, ale kupiłeś praktycznego Volkswagena Tourana. Na szczęście jednak nie wszystko stracone.

MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.3
MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.3

W życiu są rzeczy ważne i ważniejsze. Rodzina znajduje się zwykle na liście priorytetów. Być może musiałeś zrezygnować chwilowo z marzeń i kupiłeś funkcjonalnego, lecz przy okazji nudnego do bólu Volkswagena Tourana. Przecież trzeba jakoś przewieźć żonę i pociechy na wczasy. Ale w żyłach cały czas masz benzynę - no, w tym wypadku „ropę” - i może przychodzi Ci wtedy do głowy pewna myśl: a co by było, gdyby tak poddać Tourana tuningowi? Na przykład w MR Car Design

MR Touran 2.0 TDI Stage 1 - po raz pierwszy

Już na początku tego roku MR przedstawiło Tourana. Pisaliśmy już o nim na Autokulcie. Teraz tuner dokonał pewnych zmian w tym samym egzemplarzu. Jakie są różnice? Ile wszystko kosztuje?

Bazowe auto jest wyposażone w silnik 2,0 TDI z turbodoładowaniem. Ponieważ prezentowany samochód został wyprodukowany przed majem tego roku, to jego jednostka napędowa ma układ wtryskowy z pompowtryskiwaczami, a nie zasobnikowy (Common Rail). Niezależnie od tego motor wytwarza 170 KM, a jego moment obrotowy wynosi 350 Nm przy 1750-2500 obr./min. Ważący 1660 kg minivan osiąga prędkość 212 km/h.

Wykorzystując nowy program w ECU (cena 699 euro), MR Car Design uzyskało dodatkowe 53 KM i 107 Nm. W kwestii układu wydechowego i intercoolera panuje informacyjne zamieszanie. Część dziennikarzy podaje, że sportowy układ wylotowy i międzystopniowa chłodnica powietrza doładowującego mogą zostać zainstalowane dopiero na życzenie klienta, z kolei w innych źródłach można przeczytać, że wspomniane elementy montowane były już w pierwotnym wariancie opisywanego auta. Na razie osiągi samochodu pozostają tajemnicą.

MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.6
MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.6

W pierwszej wersji mechanicy zdecydowali się na montaż gwintowanego zawieszenia KW, teraz zmienili je na zawieszenie firmy Weitec (też regulowane), które kosztuje 749 euro. Podobnie jest z kołami – początkowo były 19-calowe felgi, a teraz koła mają średnicę 20” (1399 euro). Zagadką pozostaje układ hamulcowy. Pierwotnie założono hamulce Stoptech, teraz na zdjęciach widać zaciski Porsche.

Największe zmiany zaszły w nadwoziu. Poprzednia odmiana była „goła”, natomiast obecnie minivan jest ozdobiony nowym zderzakospojlerem z przodu, listwami progowymi i tylnym zderzakiem.

MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.8
MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.8

MR Touran 2,0 TDI prezentuje się interesująco i nietuzinkowo jak na auto tego typu. Mający sportowe zacięcie ojciec rodziny powinien być z niego zadowolony. Jedynym problemem może być jakość polskich dróg, które z pewnością skutecznie „wymasują” kręgosłup wszystkich podróżujących tym samochodem.

Dane techniczne:


  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1968 cm3
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 223 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 113,31 KM/l (seryjny - 86,38 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 457 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:


  • Koła przednie: 20\
  • Koła tylne: 20

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1660 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7.44 kg/KM (seryjny - 9.77 kg/KM)
  • Długość: 4407 mm
  • Szerokość: 1794 mm
  • Rozstaw osi: 2678 mm

Koszty:


  • Program sterujący silnikiem: 699 euro
  • Układ wylotowy: 1150 euro
  • Intercooler: 599 euro
  • Zawieszenie Weitec: 749 euro
  • Koła: 1399 euro
  • Przedni zderzakospojler: 249 euro
  • Listwy progowe: 299 euro
  • Tylny zderzak: 330 euro

RAZEM: max. 5474 euro

  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.11
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.3
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.8
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.6
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.13
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.1
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.2
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.13
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.4
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.5
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.13
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.7
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.8
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.9
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.10
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.11
  • MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.12
[1/17] MR Touran 2.0 TDI Stage 1 fot.11 Źródło zdjęć: |

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów