Powiew świeżości - Loder1899 C-Max 2.0 TDCi (2011)

Ostatnim razem, gdy na łamach Autokultu pisaliśmy o firmie Loder1899, rzecz dotyczyła sportowego Forda Focusa RS. Po półtorarocznej przerwie na naszym portalu znowu pojawia się ten niemiecki tuner, tym razem z dużo spokojniejszym autkiem – Fordem C-Max.

Obraz
Olgierd Lachowski
Loder1899 C-Max 2.0 TDCi fot.1
Loder1899 C-Max 2.0 TDCi fot.1

Loder1899 postanowił zaprezentować swoje umiejętności na samochodzie wyposażonym w silnik wysokoprężny. Konkretnie jest to jednostka o objętości 2,0 l wspomagana turbosprężarką. W fabrycznym C-Maksie ten silnik oferowany jest w kilku wariantach mocy, a do Lodera trafiło auto z motorem 163-konnym. Firma tuningowa nie informuje, w jaki sposób poprawiła kondycję serca kompaktowego vana Forda (z pewnością chodzi o zmianę ECU). Faktem jest jednak, że przybyło 27 KM mocy i 50 Nm maksymalnego momentu obrotowego (auto ma teraz 390 Nm).

W porównaniu z normalnym C-Maksem ten przerobiony jest szybszy w sprincie do setki o 0,60 s oraz osiąga o 3 km/h wyższą prędkość. Są to raczej różnice działające skutecznie na podświadomość ewentualnego klienta Lodera1899 niż faktycznie odczuwalne zmiany w osiągach. Możliwe, że poprawiła się elastyczność Forda, ale to będzie możliwe do ocenienia dopiero w testach.

Loder1899 C-Max 2.0 TDCi fot.3
Loder1899 C-Max 2.0 TDCi fot.3

C-Max nie szokuje wyglądem, ale trudno odmówić mu urody i indywidualnego stylu. Przód samochodu nawiązuje do nowego Focusa. Szczególnie widać to po reflektorach i wlocie w zderzaku. Nic jednak w tym dziwnego – Focus i C-Max są braćmi pod względem zastosowanej techniki (m.in. ta sama płyta podłogowa).

Loder dołożył kilka „plastików” do C-Maxa, które mają jeszcze bardziej uatrakcyjnić auto. Są więc: listwa przednia, tylny fartuch z imitacją dyfuzora i listwa pod tylną szybą. Nie wiem jak Wam, ale mi nie do końca odpowiada przedni spojler i tylny fartuch. Wyglądają zbyt „kwadratowo”, tak jakby były zaadaptowane z Focusa 1. generacji. Komplet spojlerów kosztuje 698 euro.

Za sprawą krótszych niż seryjne sportowych sprężyn zawieszenia pasażerowie Forda C-Max siedzą teraz o 35 mm bliżej asfaltu.

Tuner oferuje 5 różnych kompletów kół z felgami o średnicy w zakresie 18-20 cali. Jedno kompletne koło (w zależności od wzoru felgi) kosztuje od 324 do 688 euro.

Loder1899 C-Max 2.0 TDCi fot.6
Loder1899 C-Max 2.0 TDCi fot.6

W przygotowaniu jest sportowy układ wydechowy. Zarówno on, jak i wszystkie pozostałe dodatki użyte w C-Maksie dostępne będą w 7-miejscowym Grand C-Maksie.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1997 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 190 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 95,14 KM/l (seryjny – 81,62 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 390 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe
  • Koła przednie: 8,0 x 18” Porto, 8,5 x 18” WP, 8,5 x 18” W1, 8,0 x 19” Mauris lub 9,0 x 20” Vertigo Viginti
  • Koła tylne: 8,0 x 18” Porto, 8,5 x 18” WP, 8,5 x 18” W1, 8,0 x 19” Mauris lub 9,0 x 20” Vertigo Viginti
  • Opony przednie: 235/40 R 18, 235/35 R 18, 235/35 R 19 lub 235/30 R 20
  • Opony tylne: 235/40 R 18, 235/35 R 18, 235/35 R 19 lub 235/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1488 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,83 kg/KM (seryjny – 9,13 kg/KM)
  • Długość: 4380 mm
  • Szerokość: 1828 mm
  • Wysokość: 1591 mm (- 35 mm)
  • Rozstaw osi: 2648 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,30 s
  • Prędkość maksymalna: 213 km/hblock position=\inside8139/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów