Potężne Audi RS Q8 oficjalnie. To naprawdę szybki SUV

Audi RS Q8 nareszcie oficjalnie pokazało swoją twarz. Nastąpiło to kilka tygodni po tym jak ustanowiło nowy rekord Nürburgringu w segmencie SUV-ów. To bardzo zaawansowana technicznie maszyna, zasilana wyjątkowo mocnym silnikiem i zaskakująco szybka jak na pojazd tych rozmiarów.

Wściekła zieleń w Audi. Dlaczego nie?Wściekła zieleń w Audi. Dlaczego nie?
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

RS Q8 zadebiutowało właśnie podczas salonu samochodowego w Los Angeles, co pokazuje, że Niemcy wiążą spore nadzieje także z amerykańskim rynkiem. Nic dziwnego, gdyż klienci za Oceanem kochają SUV-y - także te sportowe. Podobnie jak mocne silniki, a ten w najnowszym Audi nie pozostawia nic do życzenia. Ma aż 600 KM mocy i szalone 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Takie parametry pozwalają osiągać setkę w czasie 3,8 sekundy. Sprint od 0 do 200 km/h trwa natomiast 13,7 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Na życzenie jednak można pozbyć się limitera. Wówczas RS Q8 pojedzie nawet 305 km/h. To osiągi godne supersamochodu zamknięte w nadwoziu dużego i praktycznego SUV-a.

Rekord Nürburgringu nie powinien więc dziwić. Potężne Audi pokonało legendarny tor w czasie 7 minut i 42,2 sekundy. Spora w tym zasługa także świetnie zestrojonego, adaptacyjnego, pneumatycznego zawieszenia, bardzo wydajnych hamulców wykorzystujących tarcze o średnicy 420 mm i 370 mm oraz oczywiście napędu na cztery koła sprzężonego z szybką, 8-stopniową przekładnią automatyczną. Chętni mogą także zdecydować się na opcjonalne, ceramiczne hamulce, czy sportowy dyferencjał o ograniczonym uślizgu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Jak przystało na ostrą wersję, RS Q8 prezentuje się bardziej agresywnie niż standardowe Q8. Uwagę przykuwają nowe zderzaki i progi, dodatkowe wloty powietrza, spojler tylnej klapy, czy dyfuzor, w który wkomponowano dwie pokaźne końcówki wydechu. Każdy z tych elementów poprawia nie tylko prezencję nadwozia, ale i jego aerodynamikę. Standardem są felgi o średnicy 22 cali. W opcji można także nabyć większe, 23-calowe.

Wnętrze także nieco różni się od cywilnego wydania. Króluje tu skóra Nappa oraz Alcantara w ciemnych barwach. Standardowe fotele zastąpiono odpowiednikami z lepszym trzymaniem bocznym i szerszym zakresem regulacji. Szkoda tylko, że Audi nie zrezygnowało z wszechobecnej, fortepianowej czerni na rzecz aluminium. Jest za to całkiem sporo włókna węglowego - głównie na boczkach drzwi i w dolnej części kokpitu.

Ile trzeba za to wszystko zapłacić? Podstawowe wydanie bez jakichkolwiek dodatkowych opcji w Niemczech kosztuje 127 tysięcy euro, czyli jakieś 550 tysięcy złotych. Podobnie jak konkurencyjne BMW X5 M i tak jak w przypadku SUV-a z Bawarii ostateczną kwotę bardzo łatwo zwiększyć korzystając z bogatej listy dodatków.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/55] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach