Elektryki się nie opłaciły. Niemcy zmieniają strategię

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom nowy, flagowy SUV marki nie będzie elektrykiem. Porsche rewiduje swoją dotychczasową strategię, by dostosować się do trudnej sytuacji rynkowej i tym samym zminimalizować straty.

Porsche Cayenne S Coupe (2025)Porsche Cayenne S Coupe (2025)
Źródło zdjęć: © Autokult | Mariusz Zmysłowski
Aleksander Ruciński

Elektromobilność nie rozwija się tak szybko, jak pierwotnie zakładano. Szczególnie w luksusowych i sportowych segmentach rynku, gdzie klienci wciąż preferują napędy spalinowe. W związku z tym Porsche podjęło decyzję o zmianie strategii produktowej - elektryki zejdą na dalszy plan, a firma skupi się na najbardziej dochodowych produktach.

Jednym z nich ma być nowy, flagowy SUV pozycjonowany powyżej modelu Cayenne. Projekt o technicznym kryptonimie K1 był pierwotnie zapowiadany jako elektryk. Ostatecznie jednak dostanie silniki spalinowe i hybrydowe napędy typu plug-in.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Stylowy Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025: Porsche 911 Targa 4 GTS

Porsche nie zdradziło, kiedy dokładnie się to stanie, ale potwierdziło wyraźną zmianę kierunku podyktowaną "nowymi realiami rynkowymi i zmieniającymi się wymaganiami klientów" - stwierdził szef marki, Oliver Blume podczas konferencji zorganizowanej 19 września.

Dziś podjęliśmy ostatnie kroki w procesie reorganizacji naszej strategii produktowej. Obecnie doświadczamy ogromnych zmian w środowisku motoryzacyjnym. Dlatego reorganizujemy Porsche pod każdym względem

Olivier Blume
szef marki Porsche

Powyższe oznacza nie tylko zmianę podejścia do przyszłych modeli, ale i utrzymanie przy życiu dotychczasowych, spalinowych wersji tak długo, jak będzie to możliwe. Niemcy nie zamierzają jednak całkowicie porzucać planów dotyczących elektromobilności. Cayenne EV ma trafić na rynek jeszcze w tym roku, a w portfolio pojawi się również dwudrzwiowy sportowy elektryk będący odpowiednikiem modelu 718.

Obie propozycje zapowiedziano lata temu i rozwijano od dłuższego czasu, więc zrezygnowanie z nich na ostatniej prostej nie miałoby większego sensu. Nie zmienia to jednak faktu, że w kolejnych latach Porsche będzie ostrożniej podchodzić do elektromobilności, dając klientom przede wszystkim to, co sprzedaje się najlepiej.

Wybrane dla Ciebie

Auto jak mobilne biuro. Mercedes łączy siły z Microsoftem
Auto jak mobilne biuro. Mercedes łączy siły z Microsoftem
Volkswagen ma problem z absencją pracowników. Traci przez to miliard euro rocznie
Volkswagen ma problem z absencją pracowników. Traci przez to miliard euro rocznie
Poszedł zarejestrować auto. Nie wiedział, że kupił je z długiem
Poszedł zarejestrować auto. Nie wiedział, że kupił je z długiem
Policja ma nowe radiowozy. Pierwsze sztuki w takiej wersji
Policja ma nowe radiowozy. Pierwsze sztuki w takiej wersji
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
7600 osób z działu elektryfikacji na bruk. "Musimy to przetrwać"
7600 osób z działu elektryfikacji na bruk. "Musimy to przetrwać"
Pierwsza jazda: Aston Martin DBX S — bez kompromisów
Pierwsza jazda: Aston Martin DBX S — bez kompromisów
"Polska" Via Baltica w końcu gotowa! Ostatni odcinek już przejezdny
"Polska" Via Baltica w końcu gotowa! Ostatni odcinek już przejezdny
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Nowa Honda Prelude debiutuje jako wyścigówka
Nowa Honda Prelude debiutuje jako wyścigówka