Porsche zaprezentowało drugą generację wyścigowego 919 Hybrid

Porsche przedstawiło zdjęcia z pierwszych jazd 919 Hybrid przygotowywanego na nadchodzący sezon World Endurance Championship.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Dzisiaj rozpoczynają się 5-dniowe testy na torze Yas Marina w Abu Zabi. Nie są to jednak pierwsze jazdy 919 Hybrid drugiej generacji. Porsche już wcześniej wyprowadziło auto na tor testowy Weissach. Wtedy za kierownicą zasiadał Marc Lieb. Tamta sesja testowa odbyła się jeszcze w ubiegłym roku, 15 grudnia.

Porsche podkreśla, że od początku planowało wprowadzenie zmian w 919 Hybrid na drugi sezon od swojego debiutu. Alex Hitzinger, dyrektor techniczny projektu LMP1 w Porsche podkreślał w wywiadzie dla Autosportu już we wrześniu, że konieczne są dalsze prace nad prototypem, ponieważ trudno jest nowemu zespołowi w danej kategorii za pierwszym podejściem idealnie zoptymalizować bolid.

Na przedstawionych zdjęciach widać przede wszystkim zmiany na przednim pasie. W poprzednim sezonie nos dużo wyraźniej odznaczał się na masce. Teraz jest on węższy z przodu. Jego frontowa część została też scalona z maską. Po dokładnym przyjrzeniu się, zdaje się, że również przedni spojler uległ minimalnym modyfikacjom. Jest on teraz poprowadzony nieco wyżej niż w poprzednim sezonie.

Obraz

Warto zauważyć, że podobnie jak rok temu Porsche nie przedstawiło od razu całej maszyny. Na zdjęciach nie widać tyłu samochodu. Przed sezonem WEC 2014 również już dawno było wiadomo jak będzie wyglądach 919 Hybrid, a wciąż nieznany był wygląd pasa tylnego.

Według Porsche pod nadwoziem kryje się ten sam układ napędowy, który pracował w 919 Hybrid w sezonie 2014. Ewolucję tamtego modelu napędza więc benzynowe 2-litrowe V4 z turbodoładowaniem. Jednostka ta jest wspomagana przez silnik elektryczny przekazujący moment obrotowy na przednie koła. Porsche 919 Hybrid jest też wyposażone w dwa układy odzyskiwania energii. Jeden znajduje się w układzie wydechowym. Odzyskuje on ciepło z gazów odprowadzanych z silnika. Drugi generator pracuje na przedniej osi. Odzyskuje tam energię z hamowania.

Porsche 919 Hybrid (2015) na torze Weissach - oficjalna galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km