Porsche Taycan zmieni opinię o elektrykach. W specyfikacji nie ma nic z odkurzacza

Pierwszy samochód elektryczny z Zuffenhausen jest coraz bliżej. Najpierw poznaliśmy jego nazwę – już nie Mission E a Taycan – a teraz zasłonę tajemnicy zdjęto ze specyfikacji. Liczby napawają optymizmem.

Taycan (jeszcze jako Mission E) podczas testów.Taycan (jeszcze jako Mission E) podczas testów.
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Porsche
Michał Zieliński

Specyfikacja udostępniona przez Porsche nie jest konkretna, ale pokazuje rząd wilekości, w które wpisuje się ich nowe auto. Za napęd sportowej limuzyny posłużą dwa motory elektryczne o łącznej mocy przekraczającej 600 KM. Do pierwszej setki rozpędzi się w znacznie mniej niż 3,5 s, zaś do drugiej w mniej niż 12 s. Inżynierowie zadbali też, by auto nie przegrzewało się przy ostrzejszej jeździe.

Soul, electrified. – The Porsche Taycan is coming.

Na jednym ładowaniu Taycan ma móc przejechać ponad 500 km, lecz nie jest jasne, jak to zostało zbadane. Logika podpowiada, że mówimy tutaj o bardziej szczegółowym WLTP. Największym zaskoczeniem jest jednak czas ładowania. Wystarczy podłączyć auto na 15 minut do najmocniejszej, 800-woltowej ładowarki, by móc przejechać 400 km. W sekcji dotyczącej uzupełnienia akumulatorów producent wspomina też o dużym, 10-calowym wyświetlaczu dotykowym.

Porsche planuje sprzedawać 20 tys. egzemplarzy rocznie i to dopiero początek. Do 2025 co drugie auto wyjeżdżające z fabryki ma mieć jakąś formę elektrycznego napędu: połowa z nich ma być w pełni elektryczna, połowa to hybrydy plug-in. Premiera Taycana przewidziana jest na 2019 rok.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut