Porsche świętuje powrót do Le Mans [wideo]

Najbardziej utytułowana firma spośród wszystkich startujących w Le Mans wraca na tor w 2014. Z tej okazji Porsche od jakiegoś czasu wypuszcza filmiki promocyjne przypominające sukcesy z ubiegłych lat. Oto kilka z nich.

Obraz
Olgierd Lachowski

16-krotny zwycięzca 24-godzinnego maratonu na Circuit de la Sarthe wie jak ważna jest promocja marki, więc już na 3 lata przed ponownym debiutem mocno lansuje swój powrót na tor. Aby niektórym przypomnieć, a innych poinformować kto nadal jest najlepszy we Francji Porsche przygotowuje co jakiś czas filmy reklamowe.

Możemy zobaczyć na nich różne modele tej firmy takie jak: 917 K, 935, 936, 956, 962, 911 GT1 czy 911 GT1 ’98. Do tego dochodzą jeszcze wozy, do których panowie z Porsche w jakiś sposób przyłożyli swoje ręce: Joest TWR Porsche WSC 95 (Porsche dało silniki) i Dauer 962 Le Mans (wozy zbudowane na bazie Porsche 962 – firma udzieliła wszechstronnego wsparcia).

Ostatni triumfator w Le Mans dla Porsche - model 911 GT1 '98 z numerem 26
Ostatni triumfator w Le Mans dla Porsche - model 911 GT1 '98 z numerem 26

W 2014 roku zobaczymy wyścigowe Porsche w klasie LMP1 z napędem hybrydowym (silnik benzynowy), którego elektryczna część będzie rozwijana wraz z Audi. Jeśli do tego czasu z toru nie zniknie Peugeot (przebąkuje się o kłopotach finansowych) oraz Toyota, a także pojawi się Jaguar, to będzie to najmocniej obsadzony wyścig w historii (z wielkich zabraknie tylko Mercedesa, Renault i Ferrari).

Tymczasem możemy cieszyć się ciekawymi filmikami promocyjnymi.

Lata 70.

Porsche in Le Mans - The 70s

Lata 80.

Porsche in Le Mans - The 80s

Lata 90.

Porsche in Le Mans - The 90s

Przyszłość

Porsche in Le Mans - The future

Źródło: YT (wideo)autowp (foto)

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa